De pessoa, die we zaterdag 2e hands gekocht hebben, omgehangen op de lage stand met alle touwtjes op zijn langst.
Paard dacht (zoals gebruikelijk wanneer ze bijgezet wordt) dat ze geen stap meer kon zetten zo

Uiteindelijk heb ik haar kunnen overtuigen dat ze echt nog wel haar benen kon bewegen.
Stappen ging prima. Het bontje langs haar achterbenen was geen enkel probleem.
Ik had verwacht dat ze er bij het aandraven vandoor zou gaan maar ze bleef heel braaf en in een rustig tempo lopen.
Als ze met touwtjes wordt bijgezet komt ze daar nog wel eens tegenin (hoofd omhoog) maar met de pessoa heeft ze het niet eens geprobeerd.
Haar houding was ook veel beter dan alleen met bijzet aan de voorkant.
Dan lijkt het alsof ze een beetje naar voren valt (op de voorhand) en dat was nu niet het geval.
Na een kwartiertje zijn we gestopt aangezien ik hier al las dat het best zwaar kan zijn voor ze.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik alle touwtjes dus echt op z'n langst heb zitten terwijl mijn paard echt niet groot is (1.63 hoog) en meer een vierkantsmodel is dan een rechthoeksmodel.
Ik vraag me dus af hoe dat moet als je een paard van 1.80 in een rechthoeksmodel hebt, dan moet je 'm gelijk korter doen zeker ?
Nou misschien komt haar protest de volgende keer nog maar voorlopig ben ik voorstander van de pessoa