Met welke leeftijd beginnen??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

quinoa

Met welke leeftijd beginnen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 22:21

Met welke leeftijd mag je beginnen met vrijheidsdressuur?? dan heb ik het over de basis.

Ik heb namelijk een 2.5 jarige merens, die nog veel moet leren uiteraard, maar het lijkt me erg leuk om met hem vrijheidsdressuur te gaan doen.

joycehendrik

Re: Met welke leeftijd beginnen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:59

hoi, met 2,5 jaar kan ej wel beginnen, dan is het paardje er geestelijk en lichamelijk ook aan toe, suc 6...

alleen je moet niet gelijk te moeilijk beginnen, eerst simpele oefeningen en dan iets moeilijkere...

Harvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:10

Ik denk dat je rustig kan beginnen met wat simpel dingetjes. Vaak vinden ze het erg leuk en het is goed voor jullie band.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:56

Ik zou eerst gewoon lekkker beginnen met de basis. Dus stilstaan, komen, blijven en achterwaarts. Voor de kunstjes ed zou ik nog even wachten tot ze 3 is en dan langzaam beginnen. Sommige dingen zoals de buiging en spaanse pas zijn natuurlijk ook belastend voor de spieren en dus moet je rustig aan doen en niets overhaasten.
Met deze leeftijd zou ik wel veel afwisselen, dus dat ze het leuk/interessant blijft vinden en niet te lang oefenen. Het is natuurlijk belangrijk dat ze het leuk blijft vinden anders wordt het niet beter.

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:37

Ik vind dat je dingetjes zoals flehmen of kus geven wel kan aanleren aan een 2,5 jarige.. Dat is niet zo belastend voor de spieren etc.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:59

met 2.5 jarige kun je wel beginen. Begin met de basis en ga ermee door zodat dat er helemaal inzit. Dat helpt erorm bij het inrijden, longeren. Begin ook niet met buiging en compliment dit is er moeilijk en belastend. Vork

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:37

Zi het sticky. Daar staat het in vermeld Lachen