[AR] markelo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

oudehinken

markelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 21:11

Dit weekend was de menwedstrijd in markelo.
Ik heb zelf ook meegedaan als groom.
Maar heb eigenlijk een vraag aan de marathon rijders.
Wij kwamen aan en het ging kling kling net voor de hindernis maar de paarden waren met de neus over de start en finische.
(kling kling was een hoefijzer dat om het wiel zat)
wij stoppen maar de achteras van de marathon wagen was nog niet over de start finisch streep dus ik eraf voor de hindernis.
Hindernis ingelopen en hoefijzer wat om het wiel zat los gehaald.
Wij na die tijd de hindernis uitgereden maar na de tijd een jury lid gevraagd of je daarvoor ook strafpunten kreeg.
voor dat de achteras nog niet over de lijn was en dat de groom er dus af was geweest.
Jury zo nee krijg je geen strafpunten voor.
Uitslag kijken we na en ja hoor wel strafpunten ervoor.
wij protest aangetekend maar hielp niks terwijl een andere jury had gezegt dat we geen strafpunten ervoor kregen hebben we wel 10 strafpunten gekregen.
Nu is mijn vraag is het wel eerlijk dat we die 10 strafpunten krijgen.
De tijd was al ingegaan maar stop gezet en later opnieuw ingedrukt.
de nieuwe tijd gelde maar wel 10 strafpunten voor de groom.

Echwel

Re: markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:41

Stom ze hadden gewoon de tijd moeten laten doorlopen, want de hindernis start en finisht op de neus van de paarden
Dus heb je mazzel gehad..

Misschien een idee om een keer een reglement de downloaden of bij de KNHS te bestellen.

En de hiondernis jury heeft geen beslissingsrecht, die noteren alleen wat er in de hindernis gebeurt, dus als de echte jury naderhand beslist dat het zo was, heb je gewoon dikke pech

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 07:46

Je hebt inderdaad geluk gehad dat ze de tijd stopten. De tijd gaat in bij de neus van het paard en vanaf dan kan je dus inderdaad ook strafpunten halen.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 16:29

mijn buurman is het er nog niet mee eens de ene jury zegt je krijgt er geen strafpunten voor en de andere zegt wel. hij wil nu een email sturen na de knhs.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:39

Dat heeft echt geen nut na de wedstrijd,
En als hoofd jury beslist is het idd gewoon DP

oftewel dikke pech..
En vergeet niet als je altijd maar protest aantekend, en brieven schrijft, wordt je in de peiling gehouden, en hoef je maar een klein pasje verkeerd te lopen, en dan is het hebbes...

Het siert een rijder om gewoon dingen te accepteren, en er van te leren.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 20:39

Jongens, je leven hangt er toch niet vanaf??
Zoals Echwel al zegt, ga om dit soort kleine dingen geen grote problemen maken, je zet jezelf alleen maar in kwaad daglicht, want ze onthouden je naam. En wat zou je er beter van worden? Ik wil je anders ook nog wel een beker en een lint aanbieden.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 20:56

ik vraag alleen maar. het gaat mij nergens om ik ben alleen de groom maar.

cavellino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:36

tja... totdat je zelf iets ontzettend stoms overkomt en dat door een fout van een jury... wat dan?
maar weer gewoon de mond houden en lekker weer met je hele spulletje naar huis. Natuurlijk blijft het een hobby... maar wij als rijders worden geacht de regels te kennen dan verwacht men dat ook van juryleden. Ook deze mensen mogen weleens hun fouten toegeven.

Ik ben het er mee eens als het niet klopt dat je dan niet je mond hoeft te houden.

Maar je moet wel zeker zijn dat je gelijk hebt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 08:54

Als de jury een fout maakt en je kunt dat in het reglement aanwijzen dat je gelijk hebt.
Dan kun je officieel protest aantekenen, kost je 35 euros, dan gaat de jury d'appel zich erover buigen, en dan weet je of het wordt toegekend.

Hierna kun je pas bij de KNHS gaan klagen als je geen gelijk hebt gekregen, en je weet het heel zeker.

Maar er zijn bij ons geen geldprijzen te winnen vaak een lintje en een beker, om daar al die moeite voor te doen?

En hindernisjury heeft geen beslissingsbevoegdheid.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 16:15

Echwel schreef:
Als de jury een fout maakt en je kunt dat in het reglement aanwijzen dat je gelijk hebt.
Dan kun je officieel protest aantekenen, kost je 35 euros, dan gaat de jury d'appel zich erover buigen, en dan weet je of het wordt toegekend.

Hierna kun je pas bij de KNHS gaan klagen als je geen gelijk hebt gekregen, en je weet het heel zeker.

Maar er zijn bij ons geen geldprijzen te winnen vaak een lintje en een beker, om daar al die moeite voor te doen?

En hindernisjury heeft geen beslissingsbevoegdheid.

het was niet iemand van de hindernis jury waar jan het aan gevraagd heeft het was de man die de tijd briefjes in ontvangst neemt als je na het E traject na de vetriner wil.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:31

En die meneer is geen off jurylid.

Die was er als hulp neergezet....

Dhr Piepers

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 19:11

die man is een jury lid hij heet eef pieters ofzo.

cavellino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:07

Precies, als hij het niet precies weet dan moet hij zijn mond houden. Niet zomaar wat roepen.. dat moet deze meneer toch weten....

cav

inderdaad winnen we geen geldprijzen, maar elk spelletje heeft zijn regels
daar komt bij dat er meners zijn die superhard trainen en dan heb je niets aan mensen die er alleen maar staan om het woord jury, nee dan heb je mensen nodig die weten waar ze over praten en ook meedenken met de menner.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:43

Echwel schreef:
En die meneer is geen off jurylid.

Die was er als hulp neergezet....

Dhr Piepers

oudehinken schreef:
die man is een jury lid hij heet eef pieters ofzo.

Stond al in de post van Echwel...

Maar helaas mensen, deze man is geen jurylid....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:04

Eef is een zeer respectabel man, die zich jarenlang heel intens voor de sport heeft ingezet\.

Menig menner mag zijn petje afnemen voor wat deze man betekend heeft voor de SGMW zoals wij het nu kennen.

Hij heeft aan de wieg gestaan van de vorming van de NBVAP en daarin zichzelf ook heel nuttig en geliefd gemaakt.

Dat hij nu wat ouder is en door de verenigingen gevraagd wordt om te helpen zodat hij nog steeds nauw betrokken is bij zijn o zo geliefde mensport, geeft niemand het recht om deze legende te bekritiseren.

Ook een jury mag fouten maken, niemand is alwetend,(gelukkig) om daar op deze manier tegenaan te trappen vind ik getuigen van respectloosheid naar alle vrijwilligers die daar staan om voor jullie een wedstrijd mogelijk te maken.

Ooit heb ik iemand horen zeggen, je mag als rijder pas commentaar op de organisatie end. hebben als je zelf ook organiseert.(en hoe waar is dat )

Citaat:
inderdaad winnen we geen geldprijzen, maar elk spelletje heeft zijn regels
daar komt bij dat er meners zijn die superhard trainen en dan heb je niets aan mensen die er alleen maar staan om het woord jury, nee dan heb je mensen nodig die weten waar ze over praten en ook meedenken met de menner.

Hierover kan ik zeggen dat dit altijd gebeurt. Achter de schermen wordt heel vaak bij twijfel in het voordeel van de menner beslist.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:11

Echwel schreef:
Ooit heb ik iemand horen zeggen, je mag als rijder pas commentaar op de organisatie end. hebben als je zelf ook organiseert.(en hoe waar is dat )

Hier ben ik het volledig mee eens.
Je wilt niet weten hoe mensen hun ongenoegen soms uiten op een wedstrijd...
Vergeet nooit dat al die mensen, alle jury's, hindernisrechters, toiletjuf, starters en ander officials en niet-officials zich voor jou sport inzetten.

Zeker in de mensport betekent het zeker een 1:1 of 1:2 verhouding rijder:organisatie!
Zoveel vrijwilligers zijn nodig.

Accepteer een foutje van een ander en van jezelf, zeker in unieke situaties (zoals jullie situatie was...) en ga zeker niet op openbaar internet je ongenoegen uiten.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 16:50

ik vroeg alleen maar om jullie mening.
ik weet zelf niks van het regelement heb wel mijn mendiploma maar moet nog op zoek na een marathon wagen.

cavellino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:06

Tja dan verschillen we tovh van ervaringen

heb namelijk al meerdere malen meegemaakt dat juryleden niet op hun besluit terugk wamen terwijl het zelfs op video stond dat het anders was. En ook veel mensen konden getuigen dat de menner in zijn recht was.

Natuurlijk moeten we respect hebben voor de vrijwilligers
Maar ben je als menner dan geen vrijwilliger, stop je er geen tijd in??

ieder ziijn eigen hobby, de een vind jureren leuk en de ander rijden.
Als een menner zijn beste dag niet heeft komt dat ook op het papier te staan, waarom mag je als menner dan geen OPBOUWENDE kritiek op juryleden hebben?
Het is niet mijn sport het is ONZE sport en daar moeten we samen wat van maken!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:12

Citaat:
heb namelijk al meerdere malen meegemaakt dat juryleden niet op hun besluit terugk wamen terwijl het zelfs op video stond dat het anders was.
Zelfs bij voetbal beslist de scheidsrechter direct, beelden achteraf zeggen niets.
Geen een hindernis kun je zo filmen dat alle poorten zichtbaar zijn

Citaat:
Maar ben je als menner dan geen vrijwilliger, stop je er geen tijd in??
NEE dan ben je geen vrijwilliger, jij oefent een hobby uit, het is aan jou te bepalen hoeveel tijd je erin stopt.
Vrijwilligers zijn degene die ervoor zorgen dat jij je hobby kunt uitoefenen, keer op keer.
Welke weersomstandigheden dan ook.
Als het je niet bevalt moet je niet aan een jurysport meedoen.
Doe je wel mee moet je accepteren dat een jury beslist.
Het is zo en niet anders

cavellino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:31

Een scheidsrechter wordt er echt wel uitgegooid als het te vaak voorkomt!

We hebben het over juryleden. Deze mensen kiezen ervoor dat ze net zoals de menner een weekend onder de pannen zijn, dat is geen werk dat is een HOBBY, net als dat van de menner. Wanneer deze mensen niet tegen opbouwende kritiek kunnen dan moeten ook deze mensen een andere HOBBY zoeken

Een vrijwilliger staat daar vrijwillig maar dat hoeft niet te betekenen dat diegene zijn werk niet goed hoeft te doen!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:10

Cavellino, laten we een paar dingen duidelijk stellen.
TS heeft een fout gemaakt door haar groom in een hindernis van de kar te laten gaan.
Zowel TS als de bij de hindernis aanwezige vrijwilliger hebben zich op dat moment waarschijnlijk niet eens gerealiseerd dat het paard met de neus de startlijn al was gepasseerd, laat staan dat de consequenties op dat moment duidelijk waren. Theorie (regels) en praktijk (een freak accident) laten zich niet altijd even goed op hetzelfde moment combineren.
Na afloop heeft de jury de regels correct toegepast. Dat is bindend, en was bovendien terecht.

En laten we wel zijn: als TS zich wél had gerealiseerd dat ze al ín de hindernis was, zou ze ongetwijfeld precies dezelfde beslissing hebben genomen. Het lijkt me niet dat 'winnen' zo belangrijk zou zijn dat je de wielen en of assen van je kar aan barrels rijdt door door te rijden met een hoefijzer dat de handel blokkeert. Om maar te zwijgen van wat dat voor je paard en de wendbaarheid zou hebben betekend.

Jouw tirade tegen vrijwilligers en/of juryleden die de regels niet zouden kennen is derhalve niet erg ter zake doende.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:35

Cavellino, nu ga je echt te ver. Je gaat tekeer tegen de vrijwilligers alsof ze TS express die 10 strafpunten hebben gegeven, terwijl dit onterecht was. Dat is onzin! Iedereen doet zijn uiterste best, een jurylid is er niet om jou een weekend te pesten. Die is om de boel in de gaten te houden, zodat alles netjes en soepel verloopt. Natuurlijk is het voor hem/haar hobby en vinden ze het leuk, en natuurlijk maakt iedereen fouten. Maar in deze situatie is het gewoon duidelijk dat TS (of iig de menner waar zij bij hoort) een fout heeft gemaakt, dan kan jij wel gaan mopperen op het jurylid. Maar het staat in het reglement dat het zo is. Groom op de grond, in de hindernis, is 10 strafpunten, klaar uit. Of dat nu 20 cm na de start is, of 50 meter na de start, over de start = in de hindernis.

Daarbij denk ik dat Ibbel een mooi punt heeft: Ook al wist TS + menner dat ze die strafpunten zouden krijgen, waren ze gestopt --> Veiligheid boven alles.

Maar onze mening zal nu duidelijk zijn: De jury had gelijk. Ook al was er een andere persoon die in eerste instantie zei dat je geen fout had gemaakt. Een jury kent de reglementen (en kan het bij twijfel eventueel opzoeken) en heeft d ebevoegdheid om hierover te beslissen. De eerste en beste medewerker van een wedstrijd heeft dit niet. Maar hou nu asjeblieft op met het afkraken van de vrijwilligers.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:12

Een vrijwilliger is er echt niet moedwillig op uit om jou strafpunten te bezorgen.
En vergeet niet dat er zonder vrijwilligers geen wedstrijden zouden zijn waar jij kan rijden.

De jury heeft altijd gelijk, ook al vindt jij van niet. Je kunt natuurlijk altijd protest aantekenen maar ik zou de eer aan mijzelf houden.
Zorg er gewoon voor dat je het regelement goed kent dan kun je er zelf voor zorgen dat niet in aanmerking kan komen voor strafpuntne.

ascona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:41

Dhr Piepers was volgens mij federatie vertegenwoordiger in Markelo en ik weet zeker dat hij gevraagd heeft of er nog problemen waren en zo ja dan moet je nooit het rijtijden formulier ondertekenen.trouwens in welke klasse zijn jullie gestart ?

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 18:07

wij starten in klasse 1 2 span paarden.
dat heeft ie ook gevraagd en wij hebben het hem gezegt wat we hadden gehad onder weg en hij zij dat we er geen strafpunten voor kregen.