Parelli Halster maken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NoomsJJ

Parelli Halster maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 10:26

Ik had een tijdje geleden ergens gelezen hoe je een touwhalster zelf moet maken maar die site ben ik kwijtgeraakt.. Ik heb op Google.nl al gekeken maar ik vond niets.. Het lijkt me wel leuk om het zelf te maken..

Iemand links of tips??

Dank je

Foresttravel

Re: Parelli Halster maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:42

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 19:36

Nog een website:
http://www.gaitedhorses.net/Articles/Ro ... alter.html

De Fiador knoop is een drama om goed onder de knie te krijgen. Voor de kosten van een touwhalster zou ik die moeite toch echt niet over hebben om een touwhalster zelf te maken. Bovendien zitten bij een goed geknoopt touwhalster de knopen om de goede plek, die moet je zelf ook nog maar zo voor elkaar krijgen, en op een eenmaal geknoopt halster moet je ook niet proberen de knopen te verleggen, anders haal je het hele halster uit zijn verband.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:02

ik heb vrijdag toevallig naar zo touwhalster staan kijken.op de kaartjes stond maat full.ik vroeg of ze ze kleiner hadden.maar die vrouw zei dat het altijd 1 maat was.dat je zelf kon verstellen met die knopen enzo ????

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:37

Nee, halsters zijn in verschillende maten te krijgen. Full past echt niet ieder paard, en aan de knopen hoor je niet te zitten.

Kijk even op http://www.equiplay.nl/ en onder touwhalsters: je hebt verschillende maten.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:47

jah dacht dat al.had hem ook maar niet genomen.want als ik hem zelf uit elkaar moes halen.zou hij er niet echt meer normaal uitzien Haha! is ook voor een arabiertje..dus full gaat niet lukken.zal even op de site kijken

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:42

ik ben opzoek naar gewone halsters om zelf temaken
alles dat ik gevonden heb is in een moeilijke taal geschreven
dus weet iemand nog makkelijke manieren
om een showhalster temaken?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:00

Om te beginnen is dit een heel oud topic, ten tweede zijn er verschillende showhalsters voor verschillende disciplines. Een showhalster voor een Arabier zal er anders uitzien dan voor een Quarter Horse of een Fries.

Dus stel je vraag nog eens in een topic dat je zelf start, dan krijg je misschien wel reacties (en hoef je niet onnodig oude topics omhoog te halen om aan je berichten te komen).

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:02

Inderdaad een oud topic, hier een slotje