hallo
eerst moest ik eigenlijk weinig met VD te maken hebben, maar sinds ik op bokt van alles heb gelezen en gezien lijkt het me toch erg intressant. wat mij vooral aansprak was dat het naast het gewone rijden kon... (ik dacht vroeger dat dat niet kon.. zoals natural horsemanship)
nou heb ik 2x geoefend.. de eerste keer liep helemaal in de soep odat iemand aan het longeren was en hij alles wou verstoren.. maar allah.
nou heb ik gister weer geoefend.. met brood i.pv. bix. nou is hij heel erg geintresseerd in het broodje.. hoe erg is dat??
gister heb ik de draf en de stap geoefend.. aan de lijn en los.. hijblijft bij me om het broodje eigenlijk..maar ik was wel tevreden.
nou heb ik ook blijf geoefend.. eerst snapte hij er nix van.. op een gegeven moment kreeg hij de smaak te pakken.. maar als ik het aan de lijn doe en hij kijkt weg, dan vraag ik aandacht door aan de lijn te trekken end an komt hij.. moeilijk af te straffen dus..
later zonder lijn geprobeerd en dat ging goed.. dit is pas de eerste keer dat ik dat oefen... maar kan ik dan al naar de volgende oefening gaan?? of kan ik beter de volgende keer dit weer herhalen en hem dan weer naar stal brengen?? want jah bij al het paardengebeuren.. je moet stoppen als het goed gaat.. en dat was nu wel zo.
mijn vraag is dus.. hoe snel heeft jullie paard het geleerd en kunje ook te snel van stapel lopen?? en waar moet ik genoegen mee nemen.. als ik weg loop en hij moet blijven.?
nouheb ik het commando HOOO!! kan dat wel?? daar reageerde hij het beste op.. omdat ik dat ook bij het rijden dus..
oftewel allemaal beginnersvragen.. maar ik ben zo bang dat ik de basis er niet goed in krijg.. (net als bij rijden erg belangrijk)
alvast bedankt