deken in trailer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

deken in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:22

Hoi,

ik heb een vraag, als je nooit dekens gebruikt en je paarden altijd buiten met inloop staan. Moet je dan een deken gebruiken voor in de trailer (voor de winter dan). Lijkt me koud in O'n trailer, dus wat doen jullie?

gr [***]

Angela

Re: deken in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:24

Ik leg er alleen een zweetdeken op als mijn paard erg heeft gezweet. Ik ben dan een beetje bang voor tocht...

Op de heenweg gaat er geen deken op, het is vaak warmer in de trailer als daarbuiten..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:52

Juist niet.
Toen Anouar nog wel dekens op had ging hij ook bloot de trailer in.

In de trailer is het warm. Een ritje in de trailer is vaak net zo inspannend als een rustig ritje onder het zadel van dezelfde tijd (constant evenwicht terugvinden) Bovendien is een trailer een vrij kleine ruimte.

Thuis gaat hij ook bezweet de wei in. Alleen na de wedstrijd doe ik even een zweetdeken op. Op de een of andere manier krijgt hij het dan veel sneller koud en ik zit niet te wachten op stijve spieren voor de nakeuring.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:15

Ik ben altijd bang dat ze op de trailer kou vatten omdat ze daar niet droog kunnen waaien, en dus te langzaam opdrogen. Bezweet het weiland in vind ik ook geen punt, maar de trailer op zit mij persoonlijk toch niet helemaal lekker.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:56

Mijn paard gaat altijd zonder deken de trailer op. Hij maakt zich druk genoeg onderweg en komt er vaak bezweet vanaf.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:02

Anouar maakt zich totaal niet druk in de trailer (raampje voor in de trailer, dus ik kan hem vanuit de auto de hele weg zien)
Maar hij komt er toch vaak klam uit. Puur door de warmte

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:05

ik ken iemand die er 4 op had in de trailer dit lijkt me een beetje overdreven maar ik zou doen wat jou het prettigst lijkt maar doe dan een niet al te warme deken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:01

Nee ik zit te denken om alleen een zweetdekentje op te doen, in de winter dan. Ze krijgt een hele dikke vacht dus zal zeker wel zwetend de trailer in gaan als we teruggaan van wedstrijd oid.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:41

Ik denk dat het in ieder geval geen kwaad kan om er een dunne, goede zweetdeken op te leggen. Het zweet kan dan in ieder geval naar buiten trekken, Of het nu het zweet van het werk is, of het zweet van het transport...

edit: al doet de huid dit van nature natuurlijk ook al, de dunne zweetdeken heeft dan nog extra warmte als het nodig blijkt. Komt je paard erg warm van de trailer (is ie van mij nooit) dan zou je de deken misschien beter achterwege kunnen laten.

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:05

ik kan je daar denk ik niet mee helpen want die van mij staat bijna altijd met deken op bahlve als t 30 graden is dan Tong uitsteken

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:46

mag toch hopen dat hij/zij ook wel eens in de blote kont staat als het geen 30 graden is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:11

Hier gaat mijn paard altijd zonder deken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 08:36

PrisSyl schreef:
ik kan je daar denk ik niet mee helpen want die van mij staat bijna altijd met deken op bahlve als t 30 graden is dan Tong uitsteken

Dat is wel heel erg, en waarom is dat?

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:48

_angela_ schreef:
Ik ben altijd bang dat ze op de trailer kou vatten omdat ze daar niet droog kunnen waaien, en dus te langzaam opdrogen. Bezweet het weiland in vind ik ook geen punt, maar de trailer op zit mij persoonlijk toch niet helemaal lekker.

Wat is er erg als het paard langzaam opdroogd?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:05

Er bestaan ook vliegendekens met op de rug een stuk badstof of fleece.

Die krijgt mijn paard altijd op in de wagen. zodra ze onder dek staat krijgt ze een zweetdeken op is niet zo warm en de rugspieren koelen niet af.