Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
en het bitloze rijden met de Haf.
echt uberwreed zeg! rij zelf op mijn barefootwesternzadel... maarja... ik ga (iig voorlopig) nog geen ander zadel kopen! het gaat toch om veel geld en voor hetzelfde geld valt dat dressuur toch tegen en hou ik het na een paar maanden voor gezien.
(ben nogal... wispelturig
) 
gentille schreef:dat dacht ik al wel
het valt me trouwens wel op... dat bij bijna elk topic wat ik open jij meestal met de meest uitgebreide en nuttige antwoorden komt. Van alle markten thuis ofzo? haha. heb er in elk geval altijd erg veel aan, mag ook weleens gezegd worden!
hihi
gentille schreef:zijn er verschillen tussen de manier waarop naturals dressuur rijden, en waarop de "traditionelen" dressuur rijden? en dan vooral qua manier van nagevelijk rijden enzovoorts.
groetjes shannon
Dus als het paard 'het' niet doet, het paard een hardere hulp krijgt, in plaats van dat de ruiter een betere (lees: andere) aanwijzing krijgt zodat de ruiter beter gaat communiceren met het paard omdat het kwartje bij de ruiter valt. Ik ben door dit soort lessen (manegelessen) niet beter gaan rijden. En ik kwam vaak met een rotgevoel van het paard af omdat de manier waarop me tegen de borst stuitte. Plus dat ik het gewoon niet begreep...
_elske_ schreef:Maar mijn oude instructrice weet natuurlijk niet hoe mijn paar dhierop reageert, dus ik weet niet of het slim is om (tijdelijk) een andere instructeur/trice te nemen die iets meer verstand heeft van bitloos rijden.