Ik heb een probleempje.
Al tijden heb ik zitten lezen over vrijheidsdressuur en clickertraining. Dit beiden wil ik heel graag doen.
Dan wil ik eerst beginnen met de basis. Een tijdje geleden probeerde ik wat met een clicker te doen. Telkens een click en dan een snoepje, is hij weer afgeleid weer click en een snoepje zodat hij het verband click/snoepje vindt.
Alleen het probleem is, hij is zooo gefixeerd op dat snoepje na de click dat hij de click niet hoort! Gister dacht ik, misschien moet ik het zonder clicker proberen. Dus ik wilde hem leren stil te staan en als ik weg liep hij dus ook echt stil bleef staan. Ik zette hem dus stil en gaf het commando. Daarna deed ik een stapje achteruit, maar telkens doet hij een stapje mee. Ik zei dus nee en zette hem weer een pasje terug en gaf opnieuw het commando. Dit heb ik een tijdje volgehouden maar hij lijkt het niet te snappen en wordt er ook gewoon chagerijnig van. Hij ging met zijn oren in zijn nek en toen er een meisje even bij kwam staan leek het net of hij haar aan wilde vallen. Toen heb ik hem gestraft en ben maar niet verder gegaan.
Wie weet er een andere manier hoe ik het moet leren of wie weet wat ik fout doe? Het liefste wil ik met hem met de clicker aan de slag, maar hij krijgt het maar niet door.