hoefschoenen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

angelaxx

hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 08:46

Mijn paard staat nu sins 3 maanden zonder ijzers, in het begin ging dit heel goed ze liep verder lekker.
Nu sins 2 weken loopt ze op stenen gevoelig en als ik over en pad rij met los ligende stenen wilt ze er helemaal niet meer overheen.
IJzers eronder wil ik liever niet meer en heb alleen als optie hoefschoenen, Ik wil jullie ervaring horen over hoefschoen en welk merk jullie hebben, ik wil ze gebruiken voor buitenritten en rij veel over zand paden en gras.
Ook de prijs wil ik graag weten en eventueel en link naar de site waar ik ze kan bestellen.

RoosG

Re: hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:41

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:55

ik heb de hoefschoenen van de Smit, o.a te krijgen via www.natuurlijk-ruiterschap.nl. Ik heb ze een tijd gebuikt na een enorme hoefzweer bij mijn paard, door het wegsnijden van de zweer werd hij erg gevoelig. Ik vind ze op zich wel gemakkelijk in gebruik, al is het de eerste paar keer ff goochelen hoe je ze aan krijgt. De kosten vallen ook wel mee, zeker omdat je er erg lang mee kunt doen en bijna alle onderdelen vervangen kunnen worden. De hoefschoenen van de smit zijn op maat gemaakt en zitten dus altijd goed. Je paard moet ze wel inlopen, omdat hij anders de hoefballen open kan schuren.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 14:30

hoe duur waaren die?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 14:42

Ik heb easyboots voor Ponto toen hij onstekingen in zijn hoeven had. Hele fijne dingen. Paard hoeft er niet echt aan te wennen want ze komen niet over de hoefballen heen. Ik ben ze bij agradi opgehaald. www.agradi.nl

Marrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:21

Zijn er nog mensen met andere hoefschoen ervaringen?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:42

er staan een aantal hoefschoenen op de HH site. ik vraag me af of er mensen zijn die weten waar je die koopt?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:46

ik vind ze erg geschikt, maar niet voor rijdne onder het zadel. wij hebben ze speciaal op maat laten maken en toch gaan ze er in een galop snel vanaf. ook als het modderig is dan heb je kans dat ze eraf gezogen worden.

liever gebruik ik ze niet meer, maar aangespannen en dan gewoon normaal draven werkt het opzich wel.
wij hebben er 350 euro voor betaald, een paar jaar geleden toen het een beetje geintrodueerd werd.

groetjes!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:22

wow wel veel. per paar??

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:50

Ik volg dit topic even omdat ik me ook aan het orienteren ben voor hoefschoenen. Niet omdat Anouar moeite heeft met over de weg lopen, maar volgend jaar wil ik wat vaker in Zuid Limburg gaan rijden en één of meerder wedstrijden in Belgie en/of Duitsland rijden.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:45

Wij, willen het echt gaan gebruiken als vervaning van het ijzer

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:26

nee, die 350 euro was voor rondom.

de gespen zijn bij ons helemal stroef geworden en verroest, en wat een pokkenklus om ze om te doen! het zijn niet mijn favoriete dingen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 13:55

Ik heb eventueel nog een paar splinternieuwe Easyboot Epics liggen , zelfs nog nooit gepast , maat 0 , inclusief gaithers voor 135 euro.... zijn mooie dingen.

Ikzelf heb de Old Macs gehad , de Boa's en Smitjes.
Problemen daarmee waren draaien vanwege smalle hoeven van Rena , of wondjes in de kootholte. Bij de Easyboots zouden die wondjes over moeten zijn omdat ze lager zijn , en tegenwoordig die nieuwere Easyboots zoals de Epics , zijn erg mooi !

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 14:08

Hoefschoenen van smit heb ik
Op maat gemaakt
Op zijn site kan je kijken wie bij jopu in de buurt de schoenen aan meet. *http://www.smit-rijssen.nl/htm/paarden7.htm*

De kosten van het aan meten verschilt per persoon. Meestal kost het aanmeten 80 euro (dat wa sbij ons, 2 weken geleden voor alleen voor, of het voor rondom aanmeten ook 80 is weet ik niet, volgens mij wel maar zou je moeten navragen).

Per schoen betaal je 58,95 volgens mij (in ieder geval 58 euro zoveel), en 9 euro verzend kosten. Je krijgt de gips mallen mee gestuurd, die kan je bewaren om evt volgende schoenen te laten maken, of als je er eentje bent verloren.

Ik vind het topschoenen, in het begin lastig aan te krijgen, maar na een week heb je er al handigheid in.
Met rijden gebruiken wij ze alleen buiten, in de bak is hij niet gevoelig maar daar rijden we ook neit meer in (artrose)
Stap draf galop, maakt niet uit alles gaar goed. Alleen op het strand is mijn vervaring dat ik ze beter uit kan doen, mn paard wordt dan nogal heet en trapt dan net op het randje waardoor hij dus zn eigen schoenen uittrapt. En op het strand heeft hij ze toch niet nodig!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:38

volgens mij hebben wij onze schoenen ook bij zoiets laten aanpassen, ma_rie_tje!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:50

maar 350 euro vindik wel erg veel!
misschien had je dan een duur iemand om ze aan te laten meten.

t kan opzich ook wel kloppen, tis bijna 60 euro per schoen, (4 keer 60, 240 dus) en 80 aan meten, is 320.

ik moet eerlijk toegeven dat ze wel echt het geld waard zijn!
met onze eerste paar schoenen hebben we zeker 1,5jaar gedaan (en dan met erg intensief buitenrijden, hier zijn nauwelijks ruiterpaden, dus elkedag 1,5 uur over het asfalt, 5 dagen in de week)

Als ik zo op stal hoor wat "speciaal beslag" (zooltje) kost, namelijk 85 euro per keer voor alleen de voor hoeven. Dan ben je ook echt wel veel goedkoper uit.

Maar daarbij, een smit kost veel geld als je alles bij elkaar optelt (70 euro voor "normaal rondom beslag dacht ik?)
als je dan van 350 euro uitgaat, voor 1,5 jaar.
een smid komt al snel 7 of 8 keer in het jaar (keer 70 euro voor de rondom ijzers) dan kom je uit op 490/560 euro
Het enige verschil is dat dit nu een "grote" investering is, terwijl de smit elke 6 tot 8 weken een uitgave is

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:02

ik heb al jaren de old macs, helemaal geweldig, blijven goed zitten, ook met modder en in het water. Heb ook de boaboots maar die zijn wel al een paar keer uitgegaan, ze zijn mooier(zeg maar eleganter) om te zien dan de 'klompvoeten' old macs maar die vind ik echt beter.
de old macs heb ik uit australie besteld, geloof toen 125 euro incl verzenden. de boaboots heb ik 2e hands gekocht voor geloof ik 60 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 18:00

ma_rie_tje schreef:
De kosten van het aan meten verschilt per persoon. Meestal kost het aanmeten 80 euro (dat wa sbij ons, 2 weken geleden voor alleen voor, of het voor rondom aanmeten ook 80 is weet ik niet, volgens mij wel maar zou je moeten navragen).

Dan heb je wel veel betaald, vind ik. Ik heb vorig jaar de schoenen van Smit laten aanmeten en was toen 40,- of 45,- euro kwijt.
Volgens mij hanteert Smit hier ook een vaste prijs voor. Dus als je meer hebt betaald, dan is dat de prijs van de betreffende bekapper die komt aanmeten, niet de prijs van Smit. Geld, geld!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 18:11

Jovarna schreef:
ma_rie_tje schreef:

Dan heb je wel veel betaald, vind ik. Ik heb vorig jaar de schoenen van Smit laten aanmeten en was toen 40,- of 45,- euro kwijt.
Volgens mij hanteert Smit hier ook een vaste prijs voor. Dus als je meer hebt betaald, dan is dat de prijs van de betreffende bekapper die komt aanmeten, niet de prijs van Smit. Geld, geld!

Daar hebje helemala gelijk in, maar om nou vanaf Leiden naar Rijssen te rijden, met een paard in de trailer die daar nog al gestrest van wordt, tja dat vonden we geen goed idee.
De ene vroeg 80 euro, de andere 60. Het is net het bedrag dat ze er zelf voor willen hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 18:12

ma_rie_tje schreef:
De ene vroeg 80 euro, de andere 60. Het is net het bedrag dat ze er zelf voor willen hebben

Ja klopt. Ben benieuwd of Gerrit dit zelf ook weet trouwens. Sigaar

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 18:14

Ik ken iemand die de Marquis heeft. Ik denk dat haar pony's dezelfde maat hebben als Anouar, dus ik ga vragen of ik ze eens mag passen.

Het scheeld natuurlijk wel dat ik ze alleen wil gebruiken op harde rotsachtige ondergrond. Dan zullen ze denk ik minder snel uitgaan dan op drassige grond

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 18:21

Ik heb voor twee van onze paarden schoenen van Smit. De ene heeft ze al bijna drie jaar. Het bevalt mij echt geweldig!