paard reageert sloom bij grondwerk.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arans

paard reageert sloom bij grondwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 20:03

hoi mijn V shet reageert sloom bij grond werk. haar oortje is wel de hele tijd naar ,ij gerigt. ,aar om de meese dingen te berijken moet ik heel veel druk vragen of gaat ze gewoon niet Verward

waarschijnlijk licht het aan mij dus wat zou ik er aan kunnen doen? ik kqan het niet goed uitleggen omdat ik in een internet cafe ben. dus ik co, niet vaak online.

midgie

Re: paard reageert sloom bij grondwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:30

IK zou er eens iemand bij halen die er wel verstand van heeft , dat is denk ik de volgende stap.

Het ligt waarschijnlijk idd gewoon aan jezelf , dus hulp zoeken.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:34

Mijn vzpaard heeft ook een bepaalde luiheid, daar kwam ik achter toen ik les begon te nemen.

Mijn instructrice kreeg hem met de minste signalen al flink voorwaarts, terwijl ik me soms in het zweet werkte voordat hij écht reageerde. Het was bij hem dus dominantie, hij zag mij niet als leider, dus waarom zou hij voor mij harder gaan lopen?

Hulp zoeken dus, zelf maar wat aanklooien raak je misschien alleen maar verder verwijderd van het punt waar je wilt komen Ja

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:34

Je moet wel in de gaten houden dat je de fases goed gebruikt...en niet opgeeft met vragen totdat je op zijn minst ziet dat ze het probeert. Geen reactie op een aanwijzing van jou betekend dat je de druk moet verhogen. En misschien moet je wel sneller naar fase 4?

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:44

IK denk dat ze beter hulp kan zoeken dan de druk verhogen , denk dat het daar namelijk niet aan ligt, als je niet weet hoe je iets moet aanpakken, ja dan kun je naar fase 10 gaan maar dan lukt het je waarschijnlijk helemaal nooit meer.
Dus gewoon hulp zoeken om te leren waar je moet beginnen om je paard zo te krijgen dat hij wel voor je wil werken, ligt waarschijnlijk ook aan het vertrouwen naar mekaar toe.

Lottyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:06

Wat voor oefeningen doe je dan met je paardje, en weet je goed hoe deze werken?
Dan zou ik idd gewoon doen wat Cassidy zegt. Anders eerst informatie verzamelen.
Het zal ook in het paard zijn karakter liggen hoor die luiheid. Maar het is aan jou om hem alert te maken en wat vlugger(idd door sneller door de fases te gaan)

Roxannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:51

Ook luiheid is een vorm van vervelendheid , luie paarden worden vaak gezien als braaf, en snelle paarden worden vaak gezien als niet voor beginners....
in feite zijn ze precies het zelfde, ze spelen met jou inplaats van andersom...

gebruik je fases 1 t/m 4 eerlijk en correct, wees hier heel consequent in, je zult zien dat het dan veel beter gaat, Vraag vertel en beloof....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 20:42

Anouar is ook meestal sloom en lui. Ik maakte hem al zorgen om hem. Tot iemand Parelli met hem ging doen (ervaren iemand) Toen bleek dat hij hartstikke dominant was en gewoon geen zin had om zich in te spannen voor mij Clown
Zij heeft hem toen met wat oefeningen duidelijk gemaakt dat het wel de bedoeling is dat hij zich inspant voor ons. Eerst was hij hoogst beledigd. Toen deed hij wel netjes wat ik vroeg, maar met een kop van 'ik weet niet of ik dit wel zo leuk vind', nu doet hij al wat beter z'n best.

Het verbaasde mij dat hij zo dominant was. Hij doet eigelijk altijd wel wat ik vraag (al is het op zijn tempo) Zij zei toen dat hij dingen voor mij doet die hij wel best vind en omdat hij heel veel dingen wel best vind hadden we nooit echt een probleem. Tenzij hij het er niet mee eens is, dan kan ik hoog en laag springen, maar doet hij het niet voor mij. Maar dit komt maar zelden voor.

Ik probeer nu consequenter te zijn en me meer op te stellen als een leider. Verder oefen ik af en toe wat Parelli spelletjes die ze mij geleerd heeft

arans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 08:47

okej dankje wel. alleen ken ik niemandhierzo die er echt goed vertand van heeft Knipoog