Hoe VD met target en welke commando's?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JKiya

Hoe VD met target en welke commando's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 17:06

Hoi allemaal,

Deze vraag heb ik ook op het VD forum gesteld maar ik wil het erg graag weten en daarom stel ik hem ook hier.

Ik wil gaan VDen met behulp van clickeren en targettraining. Nu vroeg ik me af of je bijvoorbeeld ook het compliment kunt aanleren door je paard niet naar het snoep te laten buigen maar naar je target. En dan vervolgens clickeren als hij je target (probeert) aan te raken en later met snoep belonen.

Stel ik leer mijn paard de target aan te raken en geef als commando ook het woord 'target'. Als ik nu mijn target op de plek houd waar ik anders de snoep zou houden, moet ik dan ook het woord 'target' gebruiken om haar het kunstje aan te leren? En als ze het kunstje eenmaal beheerst, kun je dan ook een ander commando toevoegen of moet je dan altijd het woord 'target' gebruiken?

Heeft iemand tips met het aanleren van oefeningen met target en clickeren of is het toch makkelijker om het met voedselbeloningen aan te leren?

Shantiii

Re: Hoe VD met target en welke commando's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:10

Hallo Je Kan Vd Bter Belonen Met Snoepjes ... Dat Helpt Gewoon Beter,,Mijn Paard Kan Daardoor: Spaanse Pas..Knielen ..Buigen ..Liggen...Enz..JE Hoeft Niet Alleen Snoepjes Te Geven Waneer Je Een Oefening Doet.. ..

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 17:16

Dat weet ik wel, maar als je clickert dan kun je op precies het juiste moment een click geven en gelijk daarna een snoepje. Ik wil ook helemaal niet zonder snoep gaan VDen maar ik vraag me af of het met targetten en clickeren en GELIJK DAARNA een snoepje geven (dus niet uitstellen tot helemaal aan het eind, maar per oefening een snoepje) ook goed te leren is.
Ik heb het idee dat je misschien niet zo goed weet wat clickeren inhoudt, het werkt ook met voedselbeloning. Bedankt voor je reactie maar misschien kan iemand anders mij nog helpen?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:09

ik denk dat je dan behoorlijk in de war kan komen met de commandos.
het is natuurlijk wel handig dat je paard weet waar hij naartoe moet, maar als je twee commandos na elkaar gaat geven wordt het niet echt duidelijk voor je paard.

ik denk, omdat jou paard al weer dat hij naar een object toe moet buigen, je daar ook best je hand of een snoepje voor kunt gebruiken.

laat het target raken een kunstje apart.
leer het compliment aan door je hand(event. met snoepje) te volgen en dan te klicken.

dan blijft het duidelijk.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:18

ik ben me op t moment ook aan het verdiepen in clickertraing en targettraining
in t boek dat ik heb hebben ze op de targetstick een snoepje geplakt.. en dan klikken ze en daarna geven ze een echt brokje uiterraad.. dus t paard moet de stick eerst volgen. click snoepje