dat ik dus 2 dagen achter elkaar een ongeluk heb gehad?
Sindsdien heeft ze niet meer voor de wagen gelopen.
simpelweg omdat ik gewoon bang ben en het niet aandurf om het te proberen.
Als ik wil kan ik goede begeleiding krijgen van een meneer op de vereniging hier in de buurt (hij geeft ook mencursussen en cursussen voor het koetsiersbewijs)
Gisteren heb ik voor het eerst weer iets met haar gedaan op het gebied van 'mennen' sinds het ongeluk.
Ik heb haar (na 20minuten longeren) uitgestapt aan de lange lijnen.
En ik ben daar echt blij mee en ik ben gewoon trots op mezelf.
Dat klinkt misschien stom, maar ik was best zenuwachtig om die leidsels eraan te knopen...
Ik was bang dat ze zelfs aan de lange lijnen met alleen een simpel hoofdstel en alleen de leidsels (ik weet het, de singel, maar die had ik per ongeluk niet meegenomen naar stal) zo gek zou gaan doen als toen met de kar.
Daarom heb ik haar ook eerst gelongeerd zodat voor mijn gevoel de gekkigheid eruit zou zijn.
En daarna de leidsels eraan gedaan en ze deed het heel braaf

Ik kon haar alleen met stem voorwaarts houden omdat ik even geen zweep had, dus ze was een beetje langzaam maar dat maakte niet uit.
Ze was tenminste braaf

Ik denk dat ik het spannender vind als Ivy, maar ik moet gewoon het vertrouwen weer krijgen.
en Voorlopig gaat mijn kar er ook helemaal niet achter en misschien gebeurt dat wel helemaal nooit meer.
Door een vriendin hier van bokt heb ik ingezien dat ik me niks moet aantrekken van wat andere zeggen ("heb je de kar er alweer achter gehad? "wanneer ga je dat weer doen? enzovoort)
en gewoon pas weer met dat soort dingen beginnen als we er klaar voor zijn en als mijn gevoel er goed bij is, is mijn gevoel er niet goed bij? dan geen kar erachter.
en als dat moet betekenen dat ik er nooit meer een kar achter doe dan is dat maar zo.
Het is gewoon belangrijk dat zowel Ivy als ik ons er goed bij voelen.
Het is misschien een beetje een lang en dom verhaal maar ik moest dit even kwijt.
En ik wil renee even bedanken dat ik zo goed met haar kan praten en dat zij mij dit heeft laten inzien.