[AR] Dit wilde ik even kwijt,

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Dit wilde ik even kwijt,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 09:51

Ik denk dat jullie allemaal nog wel weten wat er met mij en Ivy is gebeurd?
dat ik dus 2 dagen achter elkaar een ongeluk heb gehad?
Sindsdien heeft ze niet meer voor de wagen gelopen.
simpelweg omdat ik gewoon bang ben en het niet aandurf om het te proberen.
Als ik wil kan ik goede begeleiding krijgen van een meneer op de vereniging hier in de buurt (hij geeft ook mencursussen en cursussen voor het koetsiersbewijs)

Gisteren heb ik voor het eerst weer iets met haar gedaan op het gebied van 'mennen' sinds het ongeluk.
Ik heb haar (na 20minuten longeren) uitgestapt aan de lange lijnen.
En ik ben daar echt blij mee en ik ben gewoon trots op mezelf.
Dat klinkt misschien stom, maar ik was best zenuwachtig om die leidsels eraan te knopen...
Ik was bang dat ze zelfs aan de lange lijnen met alleen een simpel hoofdstel en alleen de leidsels (ik weet het, de singel, maar die had ik per ongeluk niet meegenomen naar stal) zo gek zou gaan doen als toen met de kar.
Daarom heb ik haar ook eerst gelongeerd zodat voor mijn gevoel de gekkigheid eruit zou zijn.
En daarna de leidsels eraan gedaan en ze deed het heel braaf Haha!
Ik kon haar alleen met stem voorwaarts houden omdat ik even geen zweep had, dus ze was een beetje langzaam maar dat maakte niet uit.
Ze was tenminste braaf Haha!
Ik denk dat ik het spannender vind als Ivy, maar ik moet gewoon het vertrouwen weer krijgen.
en Voorlopig gaat mijn kar er ook helemaal niet achter en misschien gebeurt dat wel helemaal nooit meer.

Door een vriendin hier van bokt heb ik ingezien dat ik me niks moet aantrekken van wat andere zeggen ("heb je de kar er alweer achter gehad? "wanneer ga je dat weer doen? enzovoort)
en gewoon pas weer met dat soort dingen beginnen als we er klaar voor zijn en als mijn gevoel er goed bij is, is mijn gevoel er niet goed bij? dan geen kar erachter.
en als dat moet betekenen dat ik er nooit meer een kar achter doe dan is dat maar zo.
Het is gewoon belangrijk dat zowel Ivy als ik ons er goed bij voelen.

Het is misschien een beetje een lang en dom verhaal maar ik moest dit even kwijt.

En ik wil renee even bedanken dat ik zo goed met haar kan praten en dat zij mij dit heeft laten inzien.

LiinDseyy

Re: Dit wilde ik even kwijt,

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 09:54

ik wist niet dat er wat was gebeurd met ivy...maar iig leuk dat het zo goed ging Haha!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:12

gewoon alles rustig aan en op z'n tijd...Lachen
wel goed dat zo ging ...denk indd dat ivy er relaxter is onder is als jou..
maar dat geeft niet.
kan je niet eerst met een andere pony oefenen...
mischien krijg je daar weer wat vertrouwen door?
in ieder geval suc6 met ivy Lachen

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 11:11

IvysToeter schreef:
Ik denk dat jullie allemaal nog wel weten wat er met mij en Ivy is gebeurd?
dat ik dus 2 dagen achter elkaar een ongeluk heb gehad?
Sindsdien heeft ze niet meer voor de wagen gelopen.
simpelweg omdat ik gewoon bang ben en het niet aandurf om het te proberen.
Als ik wil kan ik goede begeleiding krijgen van een meneer op de vereniging hier in de buurt (hij geeft ook mencursussen en cursussen voor het koetsiersbewijs)

Gisteren heb ik voor het eerst weer iets met haar gedaan op het gebied van 'mennen' sinds het ongeluk.
Ik heb haar (na 20minuten longeren) uitgestapt aan de lange lijnen.
En ik ben daar echt blij mee en ik ben gewoon trots op mezelf.
Dat klinkt misschien stom, maar ik was best zenuwachtig om die leidsels eraan te knopen...
Ik was bang dat ze zelfs aan de lange lijnen met alleen een simpel hoofdstel en alleen de leidsels (ik weet het, de singel, maar die had ik per ongeluk niet meegenomen naar stal) zo gek zou gaan doen als toen met de kar.
Daarom heb ik haar ook eerst gelongeerd zodat voor mijn gevoel de gekkigheid eruit zou zijn.
En daarna de leidsels eraan gedaan en ze deed het heel braaf Haha!
Ik kon haar alleen met stem voorwaarts houden omdat ik even geen zweep had, dus ze was een beetje langzaam maar dat maakte niet uit.
Ze was tenminste braaf Haha!
Ik denk dat ik het spannender vind als Ivy, maar ik moet gewoon het vertrouwen weer krijgen.
en Voorlopig gaat mijn kar er ook helemaal niet achter en misschien gebeurt dat wel helemaal nooit meer.

Door een vriendin hier van bokt heb ik ingezien dat ik me niks moet aantrekken van wat andere zeggen ("heb je de kar er alweer achter gehad? "wanneer ga je dat weer doen? enzovoort)
en gewoon pas weer met dat soort dingen beginnen als we er klaar voor zijn en als mijn gevoel er goed bij is, is mijn gevoel er niet goed bij? dan geen kar erachter.
en als dat moet betekenen dat ik er nooit meer een kar achter doe dan is dat maar zo.
Het is gewoon belangrijk dat zowel Ivy als ik ons er goed bij voelen.

Het is misschien een beetje een lang en dom verhaal maar ik moest dit even kwijt.

En ik wil renee even bedanken dat ik zo goed met haar kan praten en dat zij mij dit heeft laten inzien.

Dat is het allerbelangrijkste wanneer je na een ongeluk weer hetzelfde wilt gaan doen. Maar ik moet er wel bijzeggen dat je voor jezelf weer een keer op de kar moet gaan zitten, desnoods met een ander paard. Anders kan het zijn dat je het nooit meer durft. Maar doe rustig aan en doe het wanneer JIJ het wilt, niet wanneer mensen van bokt dat willen......

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 12:28

gefeliciteerd met je eerste stap. Alles op zijn tijd!!! Super gedaan. Het vertrouwen komt wel weer.
EN misschien is de tip om eerst bij een ander paard weer op de koets te zitten ook goed. Maar uiteindelijk moeten jullie het samen weer doen.
Succes!!!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 12:45

Echt super dat ze het gister zou braaf deed.
Je moet het inderdaad gewoon heel rustig aan doen, en pas als jij denk dat jullie er klaar voor zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 12:52

Doe wat je zelf wil en aan kan let niet op anderen,tegen mijn zeiden ze ook wel eens doe dit of doe dat maar ik doe het op mijn eigen tempo dat gaat erg goed.Ik heb in de vakantie meerdere keren buiten gereden voor mij is dat een grote stap voorwaarts in de goede richting.Er zijn daar meer mensen geweest met een eigen paard maar die konden er niet mee naar buiten en dat vind ik wel een schouderklopje waard voor mezelf, dat wij het wel konden.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 12:53

Ik had inderdaad ook het idee om eens een keer bij iemand anders met een 'ervaren' paard te gaan mennen.
Een kennis van mij heeft een haf die voor de kar loopt en dit super doet en ook al heel lang.
maar die heeft pas vakantie gehad en moet eerst weer conditie opbouwen.
En karoliena van bokt heeft hetzelfde karretje als ik en ook een kleine pony dus misschien mag het een keer bij haar.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 13:41

Mijn paard heeft ook het een en ander meegemaakt.

Het beleren ging goed totdat hij 1x met de kar aan de haal ging. Dat was nog in de bak en ik kreeg hem gelukkig terug.

Later is ie met de sleep aan de kletter gegaan...tuig stuk en een bang paard.
2 jaar later weer opnieuw begonnen , weer met sleep. Dit keer ging het goed mis en ik mag blij zijn dat ie er nog is.

Ik ben toen gestopt met mennen.
Toen ik later mijn andere paard liet beleren voor de wagen(zelf doe ik het niet meer ondanks de hulp die ik had) heb ik nog wel een aanbieding gehad om de haf weer voor de kar te zetten.
Maar mijn vertrouwen in dat paard voor de wagen is gewoon weg.
Ik rijd er verder heerlijk mee en als het moet dwars door amsterdam Haha!

Mijn andere paard is een fijn menpaard geworden.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:15

ik vind het super van je hoor kim! ook goed dat je er een topicje over hebt, zo kan je toch ook even zien dat er meer mensen zo over denken als wij. mijn topic met Flicka is in de maak, mooie foto's gemaakt vandaag!

zie ook mijn topic, de zwarte link in mijn onderschrift. ik heb ook een ongeluk gehad met de wagen. gelukkig konden wij het gelijk weer oppakken!