[AR] Ringsteken ook weer overleefd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Cindy

Ringsteken ook weer overleefd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 23:26

Ik kon geen verslag van de dag o.i.d. meer vinden, dus zet ik mijn verhaal hier maar even neer..

Nou, vanavond wezen ringsteken met Milo. Hij gedroeg zich keurig, hij heeft al vaker meegedaan met ringsteken en loopt al 3 a 4 jaar voor de kar dus is wel wat gewend. Met de prijsuitreiking schrok hij een beetje van het publiek, dat deden wel meer pony's misschien omdat het publiek zo dichtbij stond. Ik kon hem wel gewoon tegenhouden.

Daarna wilde ik terugrijden naar de trailer. Ik reed nog gewoon op het parcours. Het parcours was gewoon heen en weer, terwijl ik reed kwamen van de andere kant tegenliggers aan (tweespan pony's) die me makkelijk konden passeren. Op een moment schrok Milo en wilde er vandoor gaan. De kar van Milo botste tegen de andere kar/ bleef eraan hangen waar Milo gigantisch van schrok. Hij begint te steigeren en springen waardoor allebei de bomen breken (gelukkig kwam hij niet met zijn benen over de bomen of viel hij achterover door het gespring) Ik dacht maar 1 ding: zo snel mogelijk milo uit het tuig halen!! Desnoods met een mes. Er kwamen heel snel mensen om me te helpen uitspannen. Daarna ben ik een stuk met hem gaan stappen op een hele rustige plek. Milo had niets, liep zelfs niet moeilijk was wel heel erg geschrokken, maar niet in shock. Ik en de anderen op de kar hadden ook niets, degene naast me op de bok alleen wat blauwe plekken.

Toen ik Milo op de trailer had gezet ben ik naar de mensen gelopen van de kar waar ik tegenaan reed om te kijken of die schade hadden. Het was een antieke kar, dus ze vonden het heel vervelend dat er een kras op het wiel zat. Ik heb mijn adres en tel.nr. gegeven. Misschien valt het wel te regelen met mijn WA verzekering, ik weet niet precies hoe het zit. Het is namelijk niet mijn kar en pony. De eigenaar deed zelf ook mee aan het ringsteken.

Van milo's kar zijn dus de bomen doorgebroken, maar die kunnen er weer aangelast worden. Verder 2 spatborden, maar ik was allang blij dat Milo niets had!!

Zo, ben ik mijn verhaal ook weer even kwijt!

Anoniem

Re: Ringsteken ook weer overleefd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:34

Jeetje, wat een verhaal! Vervelend, en toch ook wel weer 'fijn', dat er alleen materieële schade is.
En, volgens mij, vergoedt de verzekering dit allemaal, hoor, van die andere kar, ik heb wel eens tegen een fiets aangezeten, en dat werd ook allemaal keurig uitgekeerd. Was alleen wel mijn kar.

_Cindy

Re: Ringsteken ook weer overleefd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 14:23

Ja ik denk dat het wel gaat lukken met de verzekering. Zodra de kar het weer doet gaan we hem er weer voor zetten zodat hij er weer aan went.