Ik longeer mijn friesche merrie ongeveer 1x in de week met longeersingel en touwtjes om het voorwaarts neerwaarts te trainen. Alleen heeft het paard nu een abces ter hoogte van de singel, ze mag dus niet gereden worden de komende weken. Wat ik nu dus nog met haar kan doen is haar losgooien of in de trainingsmolen zetten. En natuurlijk longeren, en dat wil ik dus bijna elke dag doen zodat ze wel op conditie blijft. Maar er is een probleem vanwege het abces kan ik de longeersingel niet gebruiken en dus ook niet met touwtjes longeren. Doordat ik alleen met hoofdstel kan longeren loopt ze helemaal uit elkaar en met der koppie hoog in de lucht (want het is en blijft een fries die graag laat zien hoe trots ze is) en is het longeren verandert in 'rondslingeren' wat dus een beetje nutteloos is..Ik leg nu soms balkjes op de longeercirkel zodat de voetjes nog een beetje van de vloer gaan maar daar blijft het bij.. Ze heeft nu even lekker vakantie op het weiland maar als ze terug is moet ik toch een oplossing hebben om haar aan het werk te kunnen zetten.
Ik hoop dat er iemand op bokt is die een goed idee voor mij heeft!
Alvast bedankt!!
Caroline & Blackie