Los Longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

___iris___

Los Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 20:53

Ik en mijn vriendin hebben een verzorgpaard en we willen graag los longeren, alleen willen we graag tips en truckjes. De bak is niet heel groot en hoeft dus niet afgezet te worden want hij is ook redelijk rond. Ik hoop dat iemand tips heeft! Want we kunnen niet zoveel anders doen. Verdrietig

Anoniem

Re: Los Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:54

Hoezo niet dan? Iig longeren kan je gewoon los doen. Zweep erbij, je paard lekker loslaten en dan gaat het wel goed.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:00

Goed opletten hoe je verzorgpaard reageert op jouw positie t.o.v. hem. Op welk punt gaat hij harder/zachter/langzamer/stoppen/omdraaien. Blijf opletten en uitproberen hoe weinig je nodig hebt om hem te laten doen wat je wil. Probeer anders het boek van Inge Treblick te pakken te krijgen daarin staan een paar hele goede oefeningen hierover.

___iris___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 21:13

Ten eerste is hij gewend met een dames zadel te rijden, dus rijden we er niet op. Dus ja en verder Idee's zijn welkom!!

___iris___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 13:01

Leeegtee?? Niemand??

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 16:18

Met een dameszadel rijden is helemaal niet moeilijk hoor ! Dus dat hoeft geen reden te zijn hem niet te rijden ! Ik vind het juist zelfs heerlijk zitten !

*KLIK*
Hier zit ik voor het eerst op een dameszadel, het zit zó comfortabel dat ik er meteen alles mee kon, stap, draf, galop, heb er zelfs meteen al passage mee gedaan ! Dus ik zou zeggen, probeer het wel eens ! Ja

Verder over het los longeren ben ik het eens met tamary.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:33

Het boek van Inge Teblick is al genoemd.
Je kunt ook gaan loswerken volgens Voest.
Persoonlijk volg ik op dit moment Clinton Anderson. Hou het longeren interessant voor je paard, verander vaak van richting en tempo.

why_not

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:27

idd door het boeiend te maken zal hij sneller zn aandacht bij jou houden..

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:37

Ik longeer mijn paarden vaak los, zonder enig hulpstuk, gewoon ik en mijn paard.
Houd het (zoals cassidy & why_not al zeiden) afwisselend en boeiend.
Het gaat allemaal om je lichaamstaal en de manier waarop jij beweegt, zo geef je hem de commando's.

Ik doe dit ook weleens met de pony waarmee ik aangespannen rijdt, die vond het in het begin moeilijk en pakte het minder snel op dan ik gewend was bij andere paarden.
Maar van het mennen kende zij de commando's stap/draf/galop/halt/voorwaarst/doorgaan/etc. heel goed, zo heb ik het haar geleerd en nu hoef ik niets meer te zeggen.

Ik werk via de methode van Emiel Voest en vind dat een fijne methode, als je er serieus mee aan de slag wilt, zoek dan wat literatuur op en probeer uit te vinden welke methode jij en je paard het fijnste en leukste vinden!