Pad voor zonder zadel rijden.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pad voor zonder zadel rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:16

Bij de sticky vond ik vooral info over boomloze zadels en dat is niet mijn bedoeling, dus wie kan mij wat info geven over bare back pad's?
Ik vroeg me af of het voor mijn 20 jarige merrie geschikt zou zijn. Ik rijd haar niet meer dressuur, alleen nog buiten. Ze heeft een hoge schoft en scherpe rug, dus nouja, zonder zadel is niet echt een pretje voor ons beide. Zou zo'n pad geschikt zijn of zou daar niet genoeg 'kussen' in zitten om Evottie's rug te beschermen? Foto's in mijn profiel.

En oja, waar zijn ze te bestellen?

Angela

Re: Pad voor zonder zadel rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:44

je kunt ze via de site www.natuurlijk-ruiterschap.nl bestellen. Of ze geschikt zijn voor jou en je paard weet ik niet. Ik denk dat dat een kwestie van proberen is..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:45

[***] schreef:
Bij de sticky vond ik vooral info over boomloze zadels en dat is niet mijn bedoeling, dus wie kan mij wat info geven over bare back pad's?
Ik vroeg me af of het voor mijn 20 jarige merrie geschikt zou zijn. Ik rijd haar niet meer dressuur, alleen nog buiten. Ze heeft een hoge schoft en scherpe rug, dus nouja, zonder zadel is niet echt een pretje voor ons beide. Zou zo'n pad geschikt zijn of zou daar niet genoeg 'kussen' in zitten om Evottie's rug te beschermen? Foto's in mijn profiel.

En oja, waar zijn ze te bestellen?

Als je hier nog niet mee hebt gereden, kun je beter een deken opvouwen, met een singel eromheen. Voelt ongeveer hetzelfde en kost niks. Dan voel je ook of de schoft te hoog is of niet.

Bevalt het je, dan kun je er altijd nog een bestellen. Je kunt ze ook bij Voest, Parelli (dit zijn hele mooie!) bestellen.
Er worden vaak goedkope met beugels aangeboden. Niet doen!
Er komt veel te veel druk op de schoft te staan en is dus niet vriendelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:52

Dat van die beugels dat wist ik, dan kan ik beter een boomloos zadel nemen, maar ik wil gewoon een rondje zonder zadel en dan voor ons beide prettig. Ik ga even op de site's snuffelen, bedankt!

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:29

Ik heb vorige week even op de nieuwe van Voest gereden. Deze is van een soort badstof gemaakt. Absoluut heel comfortabel vergeleken met mijn eigen van natuurlijk ruiterschap. Hij kost helaas ook wel wat. Lijkt me wel ideaal voor je paard en voor jou.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:21

Die van Emiel voest zijn veelste duur om alleen maar een aantal keren een buitenritje op te maken....

Mijn beste vriendin wilde er ook graag 1 hebben, ik heb deze voor haar gekocht via www.horsebalance.nl
Het zit erg lekker en stabiel voor een ontspannen ritje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 08:38

Dat is dezelfde als op die parelli site geloof ik.

Ik heb een keer een pad van (namaak)bont gezien. Denk ik...
Die leek me lekker zitten en fijn voor de rug van het paard. Iemand die weet wat ik bedoel?

Dusi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:00

ik heb de schapenwollen van Voest. Toen ik hem kocht, was ie iets goedkoper dan nu. Zit echt lekker, ook bij een hogere schoft en scherpe ruggegraad.
Voor ik daar aan begon heb ik het eerst een dikke chabrak met een dekensingel geprobeerd. Om te kijken of ze wel lekker zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 16:56

Voest heeft 1 met foam speciaal voor scherpe ruggen maar die is 210 euro! Wel beetje duur voor af en toe, want ik heb ook een gewoon zadel. Ik denk dat het die van horsebalance wordt, de engelse uitvoering.

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:00

op www.atorka.nl daar heb ik hem gekocht ! Knipoog maar zo te zien heb je je keuze al gemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:02

Nee hoor is nog niet besteld dus ik sta nog open voor suggesties, ga gelijk even kijken!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:17

[***] schreef:
Ik denk dat het die van horsebalance wordt, de engelse uitvoering.

Wat is dan de Engelse uitvoering? Die zie ik er niet bij staan...

m_n4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:49

Heeft iemand ervaring met die van www.ruitersportshop.com ? ziet er best leuk uit op die foto en ook niet duur.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:54

je hebt die bruine trail en de gewone.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:51

Ik zit steeds te kijken naar die Trail 'versie' , waar die bidon ook aanzit. Dat vind ik wel een mooie Lachen !
Alleen mag ik nu sinds m'n val niet meer zonder zadel rijden.. maar je schijnt er best stevig op te zitten.. En je kan toch een soort beugels erbij kopen? Of zijn die meer voor't opstappen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:52

Ah, er zit zo'n 'handvat' op Cool

tiffany_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:08

Ik heb die trail versie Haha!
Heb hem een keer tweedehands van marktplaats gekocht. Ik vind hem echt ideaal. Hij schuift niet en je hebt veel meer grip als je denkt. Hoewel ik niet zeker weet of het ook goed licht op een hogere schoft...

*edit* die beugels zijn idd voor het opstappen bedoelt. Ik heb ze wel eens gezien bij een vriendin maar ik vind ze niet zo handig. ik geloof dat je die beugels ook bij andere bbp kunt gebruiken, maar dat weet ik niet zeker...

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:44

Ik die de bbpads van 'Best Friend' regelmatig voorbijkomen hier. Zelf verkoop ik ze ook in mijn shop www.equiplay.nl

Zelf geef ik eigenlijk de voorkeur aan mn 'eigen merk' barebackpads, die zijn gemaakt van dik vilt met suede aan de bovenkant. Daarmee heb je meer grip en voel je de ruggengraat minder.

Op een paard met een echt hoge schoft ligt eigenlijk geen enkele barebackpad goed, omdat de bovenkant strak getrokken wordt en er geen boom in zit om de schoft vrij te houden. We hebben hier een rampen-paardje op de wei qua schoft, heb daar speciaal een barebackpad voor gemaakt met uitgesneden voorkant. Helaas heeft hij zo'n bolle buik, dat alles ook nog eens heel erg naar voren schuift, deze pad dus ook Boos! (is daarom nog te koop of te 'leen' voor mensen die ook een 'hoge schoft paard' hebben)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:03

Verdorie, dat klinkt niet erg positief. Mijn merrie heeft wel hoge schoft maar is niet rond. Kun je eens in mijn profiel kijken wat je ervan vindt?

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:09

Zit er overigens nog verschil in qua grip tussen een schapenwollen barebackpad en eentje van suede als je erop zit?

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:07

morelia schreef:
Ik heb vorige week even op de nieuwe van Voest gereden. Deze is van een soort badstof gemaakt. Absoluut heel comfortabel vergeleken met mijn eigen van natuurlijk ruiterschap. Hij kost helaas ook wel wat. Lijkt me wel ideaal voor je paard en voor jou.

Hallo, ik wil die van natuurlijk ruiterschap bestellen, aangezien ik geen geld heb voor die van Voest (gister van iemand geleend en goddelijk mee gereden), maar zijn die van natuurlijk ruiterschap redelijk?? Ik heb dan vooral interesse voor die trail. Weet jij toevallig of deze ook past op een pony van ongeveer 1.35 die is van mijn nichtje, ik heb een NF van 1.45. We willen er graag allebei mee kunnen rijden.
Groetjes Smudges

tiffany_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:56

Die van natuurlijk ruiterschap zijn geweldig Haha!
Ik heb mijne tweedehands gekocht en rijd er inmiddels alweer best lang op, en nog steeds is hij in perfecte staat, en loopt mijn paard er lekker onder. Ik denk dat hij wel past op een pony van 1.35 mits het een beetje een stevige pony is. dat hangt er ook een beetje vanaf hoelang de rug is...

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:57

Hey Tiffany, mijn pony heeft een vrij lange rug maar die van mijn nichtje, die van 1.35, heeft juist een hele korte. Ik ga denk ik toch maar die gewone bestellen ipv die trail, die gewone lijkt kleiner.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:00

[***] schreef:
Verdorie, dat klinkt niet erg positief. Mijn merrie heeft wel hoge schoft maar is niet rond. Kun je eens in mijn profiel kijken wat je ervan vindt?

Ik kan zo niet zien om welk paard het gaat, heb je misschien een goede foto van haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:18

Afbeelding

Afbeelding

Ze is vroeger al eens kapotgereden op haar rug. Ik rijd haar alleen af en toe buiten voor de lol, wil ik haar eigenlijk niet meer met een zadel plagen(zou ook speciaal op maat gemaakt moeten worden met zo'n rug).
Maar zonder zadel is voor ons allebei niet prettig, ik wil dus iets beschermends voor haar ruggengraat.