[CT]targetten gaat niet gewenst...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

[CT]targetten gaat niet gewenst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 23:49

Ik ben dus begonnen als spelletje met mijn paard om te targetten. Dit doe ik met een lege fles, volgens de site van Pink_Horizon. Hij snapt wel dat de fles aanraken een click en dus snoepje is, maar volgens mij legt hij die link van snoepje en click niet helemaal. Hij raakt dan aan, dus een click, maar vervolgens komt hij geen snoepje halen in mijn andere hand. Ik kom hem nu gewoon nog steeds met het snoepje tegemoet. Maar de link aanraken is snoepje lijkt wel duidelijk, maar niet dat click en snoepje bij elkaar horen.

Ook een commando erbij snapt hij niet echt. Hij blijft maar tegen die fles hannessen, duwen enzo, en begint dan vervolgens die clicker af te likken, want hij weet dat daar een geluidje van moet komen. Ik negeer dit gewoon en wacht af tot hij de fles met rust laat. Vervolgens zeg ik touch en dan raakt hij de fles wel weer aan, maar hij lijkt niet echt een link te leggen.
Als hij bijvoorbeeld met iets anders bezig is, en ik zeg touch dan gaat hij niet naar de fles om deze aan te raken.

Hij wordt overigens wel erg druk van het spelletje, als ik bijvoorbeeld naar de achterhand wil lopen, na of onder het spelletje, blijft hij rondjes om me heen lopen om maar met z'n gezicht weer bij mij te komen.

Bino_Pino

Re: [CT]targetten gaat niet gewenst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 18:12

je kan hem 'leren' dat na een click altijd(!) een snoepje komt, door te clicken en dan snoepje te geven, zo opnieuw tot hij het snapt Knipoog

je kan ook eens gaan kijken in het VD-forum, -> http://xsbb.nl/phpbb/index.php?id=vdpraters

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 18:44

ja, dat doe ik nu al Bino_Pino....

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 01:09

Ik haal het te targetten voorwerp altijd uit het gezichtsveld wanneer het niet getarget hoeft te worden. Dus ik hoe het achter mijn rug, laat het zien + commando = antwoord dus click beloning. Verder zou ik je aanraden om de oefening wachten met eten aan te leren, prutsmuts wordt de click ook heel duidelijk van voor je paard.