Hoe maak ik mijn pony sterker?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Francien_

Hoe maak ik mijn pony sterker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 16:28

Sinds kort longeer ik mijn verzorgpony (aan één longeerlijn). Ik doe het per keer ongeveer een kwartier. Alleen ik merk dat galop nog te zwaar voor hem is. Dus ik vraag me af hoe ik mijn pony het beste sterker kan maken.

Frank

Re: Hoe maak ik mijn pony sterker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:29

Rustig aan opbouwen.
Heeft de pony nog nooit hoeven werken?

En anders een jaarkaart voor de sportschool voor je pony. Powerliften, fitnessen enzo Knipoog

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 16:39

Ik verzorg hem nu ongeveer twee jaar en drie keer per week doe ik iets met hem. Meestal wandelen of fietsen. (want ik ben te groot om erop te rijden) En de rest van de tijd speelt hij voor levende grasmaaier...Ik had hem verder nog nooit gelongeerd want ik dacht dat het niet lukte. Laatst ging ik het gewoon proberen en hij vond het best leuk en ik ook Lachen

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:40

Rustig opbouwen idd, en veel overgangen maken.

sjoffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:30

Francien_ schreef:
Ik verzorg hem nu ongeveer twee jaar en drie keer per week doe ik iets met hem. Meestal wandelen of fietsen. (want ik ben te groot om erop te rijden) En de rest van de tijd speelt hij voor levende grasmaaier...Ik had hem verder nog nooit gelongeerd want ik dacht dat het niet lukte. Laatst ging ik het gewoon proberen en hij vond het best leuk en ik ook Lachen

haha! jouw door de wei sleuren, eigewijs doen en eten Tong uitsteken (nee hoor, later was hij wel braaf!)
on topic: lekker wandelen en fietsen enzo zoals je nu al doet!

x_pink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:44

idd rustig opbouwen.

Chii_Weslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:34

veel met hem trainen en gewoon opbouwen en overgangen maken. en gewoon doorgaan met het fietsen enzo is ook een training Knipoog

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:42

Goed naar je pony blijven kijken.Als je ziet dat het te zwaar voor hem is hier ook naar luisteren.vind het goed van je dat je dit ziet.Je kunt wel zijn conditie steeds beter maken.Het wandelen en fietsen is ook conditie training.Als je gaat fietsen stap je dan alleen of draaf je dan ook?En hoe lang fiets je dan met hem?

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 18:42

Ik draaf ook. Meestal fiets ongeveer een kwartiertje.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:56

Ik zou steeds een paar minuten langer fietsen of draven.Natuurlijk niet in 1 week een kwatier extra er bij geven maar bouw het langzaam op.Eerst kun je langer stappen maar je kunt ook steeds iets langer draven en uiteindelijk ook galoperen.Wat je ook kunt doen is de pony veel overgangen laten lopen{kan ook op de fiets} en mss kun je hem eens balkjes laten lopen worden ze ook sterker van.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:00

Gewoon rustig opbouwen (zoals al gezegt is).
Doe eens iets met balkjes en kleine sprongetjes, dat wil ook goed aan de longeerlijn en aan de hand. Ook heuveltjes op en af werkt goed voor de spieren.
Misschien iets om te trekken, band ofzo, worden ze ook sterk van, maarja dat moet je hem dan wel eerst leren.