longeren in regen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

longeren is hartsikke leuk

nee het is stom
4 (11%)
ja heel erg leuk
29 (85%)
ik weet het niet ik heb nog nooit gelongeerd
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 34

kelliiee1993

longeren in regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 11:45

Misschien een beetje een stomme vraag maar omdat het zo erg regent is het dan verstandig om te gaan longeren?
I.V.M. uitglijden? Ik weet niet hoe de bak is maar het is ook niet zo lekker om zo te gaan rijden

wednesday

Re: longeren in regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:48

waarom zo'n poll?? dat heeft toch compleet geen nut...
als het maar licht regent kan het geen kwaad maarja altijd eerst naar de grond van de bak kijken ... als die glad is moet je het natuurlijk niet doen

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 11:54

wednesday schreef:
waarom zo'n poll?? dat heeft toch compleet geen nut...
als het maar licht regent kan het geen kwaad maarja altijd eerst naar de grond van de bak kijken ... als die glad is moet je het natuurlijk niet doen

oke dan weet ik dat maar ik denk dat het wel gaat de bak is niet echt mega glad denk ik zomaar.

poll had ik gewoon zin in

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:57

Bij iedereen is de bodem van de bak weer anders....dus hier kun je in het algemeen niets over zeggen....

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:01

Hahah ik zou ook niet gaan longeren als het TE droog is want de het zand kan dan gaan stuiven en problemen veroorzaken ??

zucht wordt beetje moevan dit soort topics?. Volgens mij is er nog nooit een paard doodgegaan van longeren of rijden in de regen. Nog ff en alles is zielig. Vroeger hadden we geen binnenbakken en MOEST ALLES buiten. We maken onze paarden mietjes nu.

Zeker komkommer tijd.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:03

polly2 schreef:
Bij iedereen is de bodem van de bak weer anders....dus hier kun je in het algemeen niets over zeggen....

Precies, als je een goeie bak hebt dan zou die in de regen toch ook gewoon berijdbaar moeten zijn...?? Als dat het geval is zie ik geen problemen met longeren in de regen, behalve dat het vervelend is met nat worden enzo, maarja, we zijn niet van suiker en een paard over het algemeen ook niet...

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:16

Pardon maar hier schiet ik even in de verdediging!!!!!!!

Als er ineens heel veel regen valt zoals bij ons toenertijd kelly dit vroeg, is daar de beste bak niet tegen bestand.

Als de bak blank staat beter maar niet rijden of longeren, dan worden de hoeven er helemaal ingezogen en kun je peesblessures oplopen.

Citaat:
zucht wordt beetje moevan dit soort topics?. Volgens mij is er nog nooit een paard doodgegaan van longeren of rijden in de regen. Nog ff en alles is zielig. Vroeger hadden we geen binnenbakken en MOEST ALLES buiten. We maken onze paarden mietjes nu.

Liever mietjes dan een dierenarts op het erf!!

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:20

Ja ze zijn idd niet van suiker , maar met dit soort dingen pas ik ook op !

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:25

Ja, maar dan had de TS de vraag anders moeten stellen: Longeren als de bak blank staat, ja/nee??

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:12

Lijkt me dat je paard niet echt lekker kan werken als de bak helemaal blank staat. In de regen gaat ook niet altijd even fijn want die neiging om met de kont naar de wind te gaan staan dat hè...
Verder kan het naar mijn mening geen kwaad om te longeren als het regent, ze staan tenslotte ook gewoon buiten.