[AR] Ideal nylon tuig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Ideal nylon tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 16:42

Hoihoi

Ik rijd sinds een tijdje aangespannen met mijn welsh. ik heb nu een oud tuigje om mee te beginnen.

Nu wil ik binnenkort een nieuw tuig aanschaffen en waarschijnlijk een ideal web tech combi tuig van nylon.

De tuigmaker zij tegen mij in december dat er half 2006 een nieuwe versie van komt. Heeft iemand hier al ervaring mee. Mij werdt verteld dat deze langer mooi blijft en sterker is. Ik wil graag dit tuig omdat ik dan geen extra tweespantuig moet kopen als ik ooit tweespan wil gaan rijden.

Cassidy

Re: Ideal nylon tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:43

Geen ervaring mee, maar ik vind nylon tuig toch wel eng. Een leren tuig kan eventueel nog breken....

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:47

Maisie schreef:
Mij werdt verteld dat deze langer mooi blijft en sterker is. .

Knap dat ze dat al weten voordat het tuig op de markt is Haha!, maar op zich vind ik Ideal wel fijn spul hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:52

dat ' oude' tuig van Ideal haalt idd op de lange duur niet echt de schoonheidsprijs... dus wat dat betreft is het wel een goede ontwikkeling.

@cassidy, nylon is loeisterk, maar wel gewoon door te snijden,( en een goede menner heeft altijd een mes op zak Haha! ) en tegenwoordig lopen er een hoop menners weg, met tuig wat met nylon versterkt is..

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:37

ideal heeft goed tuig maar vind het gehelde web tech combi tuig van nylon niets. mijn vriend heeft het ook en na een tijdje gaat het rafelen enzo. zou het nylon niet echt aanraden maar mischien dat de nieuwe versie beter word maar die heb ik nog niet gezien. ben 2weken geleden bij een verkoper van alles van ideal geweest maar daar haden ze het nog niet alleen die oudere versie maar die zou ik niet aanraden. maar dat is mijn mening natuurlijk.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 08:45

nee dat had ik begrepen dat de oude versie snel lelijk wordt en gaat rafelen. ik zal binnenkort ook eens bij de tuigmaker gaan kijken.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 12:45

Nou ik heb het tuig inmiddels besteld en in de loop van de week wordt het aangemeten. Ik ben heel benieuwd aangezien de tuigmaker het niet had liggen maar er wel redelijk positief over was. Die oude versie verkocht hij liever niet.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:14

Ik heb ook zo'n tuig. Makkelijk in onderhoud, maar om nu te zeggen dat het echt mooi blijft...nee!
Het begint wat te pluizen en het nieuwe is er al lang af. Terwijl ik het niet intensief gebruik. Maar verder ben ik er heel tevreden over.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 00:01

ik heb zelf een simpel leren tuigje. ik ben er erg tevreden over, het is fijn leer van mooie kwaliteit, en was supergoedkoop. ik ben mijn pony aan het beleren, dus later komt er misschien nog wel een luxer tuig, maar ik denk dat deze wel jaren meegaat. mijn keuze is zowiezo leer, omdat ik nylon niet mooi vind. versterken met nylon is weer een ander verhaal...

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:11

@ merrieveulen.

heb zelf ook een heel goedkoop tuigje gekocht vorig jaar iets van 128 euro ofzo niet nylon versterkt. en dat ga je merken vooral bijde strengen rij er nu iets meer dan een jaar mee en heb vorige maand nylon strengen laten maken omdat deze simpelweg gewoon kapot scheurde. nou ligt het er ook wel aan wat je ermee doet en hoevaak je rijd. ik rij zelf ongeveer 5 dagen in de week en de andere 2 dagen longeer ik hem met tuigje dus het word bijna elkedag gebruikt. en ik rij ook wedstrijden. maar het tuigje word er van al dat poetsen niet mooier op je krijgt alemaal schuurplekken die vaal worden. heb daarom ook een nieuw luxer tuig aangeschaft wat bijna 4x zo duur was maar wel betere kwaliteit. een goedkoop tuigje is goed voor 1 of 2 jaar maar daarna vind ik zelf ook niet meer.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:01

inderdaad, mijn tuig was ook goedkoop, maar slijt wel sneller dan een duurdere denk ik. maar ik heb touwstrengen, die kunnen lang mee, hihi!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 11:03

nou ik heb mijn tuig binnen en gisteren even gepast. Ziet er mooi uit en is op de meeste plekken met zacht leer onderlegd. Verder kunnen er nu snelsluitingen aan mijn kar ewn geen stroppen meer. Zal zo snel ik kan foto's maken.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:12

Maisie schreef:
nou ik heb mijn tuig binnen en gisteren even gepast. Ziet er mooi uit en is op de meeste plekken met zacht leer onderlegd. Verder kunnen er nu snelsluitingen aan mijn kar ewn geen stroppen meer. Zal zo snel ik kan foto's maken.

klinkt goed hoor! zacht leer eronder lijkt met voor het paard ook wel fijn!