Wie heeft het bitloze engelse hoofdstel van Robert Cook?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Wie heeft het bitloze engelse hoofdstel van Robert Cook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 00:02

Hoi,

ik ben serieus aan het nadenken over het aanschaffen van een bitloos hoofdstel en nu is mijn oog gevallen op het engelse hoofdstel van Robert Cook. Wie heeft er wel eens gereden met dit hoofdstel en wat zijn jullie ervaringen er mee? Hoe reageert het paard er op? Vinden jullie het een fijn en vriendelijk hoofdstel om te gebruiken? Wat vinden jullie de + en - punten?

En tot slot...... hebben jullie een foto, of een een link er naar toe, van je paard met het hoofdstel (ik ben er benieuwd hoe het staat namelijk Knipoog)

Foto hoofdstel: http://www.bitloosrijden.nl/plaatjes/Br ... dBrown.jpg
Link: http://www.bitloosrijden.nl/hoofdstellen.htm

Alvast bedankt!!!!!!

germie

Re: Wie heeft het bitloze engelse hoofdstel van Robert Cook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:34

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:49

Ik heb niet precies zoeen, maar wel een vergelijkbaar model. Zelfde principe zegmaar.
Ik ben er heel tevreden over. Voordeel van mijn hoofdstel vind ik dat hij ook als sidepull kan, dat heb ik liever als ik dressuur doe. Doordat die dingen anders gekruist zitten tegen de wang kan je nog wel eens een beetje verkeerde communicatie krijgen.
Als je bijvoorbeeld je linker teugel aanneemt geef je druk op de rechterwang en rechts achter de oren en boven op de neus. Anouar ging daardoor heel erg kantelen en liep heel erg over de buitenschouder weg. Met de sidepull heb ik daar geen last van

horses4us

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:52

ik rijd niet met een bitloos hoofdstel maar gewoon met een halster Vork haha en een halstertouw als teugels en dan zonder zadel wil heel goed hoor. Tong uitsteken doei groetjes horses4us

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:08

Germie waar heb jij dat hoofdstel vandaan?

Ik zit er ook over te denken om mijn paard af en toe bitloos te gaan rijden, op de link hierboven zijn mooie maar ook zeer prijzige hoofdstellen te zien. Een neppert is vaak goedkoper en de drempel dan een stuk lager om te proberen.

Ik ben wel een "echte wedstrijd- engelse" ruiter en ik vind de meeste bitloze hoofdstellen niet echt mooi Bloos
Wil er iig een keelriem en frontdeel op hebben.
en nou niet meteen met die strontkar komen, omdat ik eerlijk zeg waar voor mij een bitloos hoofdstel aan moet voldoen Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:06

Daar waar ik het hoofdstel gekocht heb hebben ze het niet meer. Ik had er namelijk nog eentje besteld, in april al. En die is nog steeds niet geleverd. Ik heb er eentje van Ukal. Maar momenteel zijn die dus niet te krijgen.

Ook ik wilde iets dat op een normaal hoofdstel lijkt. Maar ik heb ook een nepper van Emiel Voest. Ook ene fijn hoofdstel. Met wat creativiteit is hier ook een frontriem en keelriem aan te maken. Een touwhalster heb ik ook, maar dat is echt voor de fun. Ik heb er wel mee gereden, maar mooi vind ik het niet staan. Het rijden gaat hiermee bij mij ook minder fijn dan met de andere 2 hoofdstellen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:50

Ik vind mijn hoofdstel redelijk engels lijken. Oke, de kleur, maar ze hebben hem ook in zwart.

Dusi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:15

Ik heb de mijne in Belgie gehaald. Werkt via het principe van Cook. Heb er 42 euri voor betaald. Ik weet alleen niet meer hoe die zaak heet, maar als je belde, kon hij ze ook opsturen.

Afbeelding

Vind het best een mooi hoofdstel en je kunt gewoon een andere frontriem erop doen.

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:37

ik heb de mijne zelf gemaakt om uit te testen ik vind het niet fantastisch hij schuift een beetje

Afbeelding
Afbeelding

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:53

Ik rij sinds een maand of 3 met dit hoofdstel en wil niet meer zonder! Ik heb hem uit Amerika laten komen en dat zal ik je niet aanraden het duurt namelijk erg lang voor die hier is en je betaald ook nog eens import belasting als je pech hebt. Ik heb wel foto's maar niet online als je wilt pb me maar dan mail ik ze. Ik ben heel erg tevreden over de werking ervan zeker in vergelijking met andere bitloze optomingen. Je rijd er zo mee weg. Je kunt er prima dressuur mee rijden als je zou willen. In Nederland zit nog geen verkooppunt je kunt ze geloof ik wel in Duitsland bestellen. Niet twijfelen gewoon bestellen echt de moeite waard!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:11

ik heb er sinds kort ook een dr. Cook
mijn paard loopt er geweldig mee
ze loopt zelfs veel ruimer
heb de lichtbruine kunstof versie, dat staat mijn paard erg mooi vind ik Cool
Afbeelding
Afbeelding

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:17

*abo*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 21:52

Unamie, waar heb je die van jou gekocht? Ziet er zo behoorlijk als echt leer uit.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:09

germie schreef:
Unamie, waar heb je die van jou gekocht? Ziet er zo behoorlijk als echt leer uit.

het is iid net leer
het materiaal is een zachte (bijna rubberachtige) kunstof
www.bitloosrijden.nl
heb er 85 euro voor betaald
ze zijn er in 3 kleuren licht en donkerbruin en zwart
de engels lederen versie is ook te bestellen maar is wel een stuk duurder
ditt hoofdstel was op vooraad dus binnen een paar dagen had ik het in huis
en het is toevallig dezelfde kleur als mijn zadel Cool

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 22:42

morelia schreef:
Ik rij sinds een maand of 3 met dit hoofdstel en wil niet meer zonder! Ik heb hem uit Amerika laten komen en dat zal ik je niet aanraden het duurt namelijk erg lang voor die hier is en je betaald ook nog eens import belasting als je pech hebt. Ik heb wel foto's maar niet online als je wilt pb me maar dan mail ik ze. Ik ben heel erg tevreden over de werking ervan zeker in vergelijking met andere bitloze optomingen. Je rijd er zo mee weg. Je kunt er prima dressuur mee rijden als je zou willen. In Nederland zit nog geen verkooppunt je kunt ze geloof ik wel in Duitsland bestellen. Niet twijfelen gewoon bestellen echt de moeite waard!

Ik stuur je een PBtje!

@Unamie: leuk om te horen dat het zo goed bevalt! En erg mooie foto's Kwijl Reed je voor dit hoofdstel ook al bitloos? En heb je je paard om moeten scholen of reed je er gewoon mee weg?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:44

Zie de hierboven genoemde links. Ik heb eigenlijk geen problemen gehad met omscholen. Gewoon doen. Met 4 paarden heb ik het geprobeerd en eigenlijk liepen ze allemaal na een paar minuten net zo als met bit. Mijn 3-jarige had er de meeste moeite mee, daar had ik enkele rondjes nodig.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:57

Delphi schreef:
@Unamie: leuk om te horen dat het zo goed bevalt! En erg mooie foto's Kwijl Reed je voor dit hoofdstel ook al bitloos? En heb je je paard om moeten scholen of reed je er gewoon mee weg?

thanks Bloos

ik reed er zo mee weg
ze geeft heel goed na, vooral in stap en draf
in galop geeft ze (nog) wat moeilijker na
ze galopeerd veel ruimer zonder bit, en daarom krijg haar moeilijker aan elkaar gereden
is vast nog even wennen Tong uitsteken

met een bit krijg ik haar wel mooi rond en loopt ze goed in balans daarom wissel ik in dressuur bitloos af met bit

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 14:52

Ik rijd mijn jonge paarden met een Cook-lookalike. Vond de echte veel te duur.
Ik heb hem gekocht bij animo ruitersport via internet. Binnen 2 weken had ik hem in huis. Mooi ding, goed leer.

Afbeelding