Met mijn jaarling wandelde ik veel in het verkeer ,(twee maal per week) vanaf anderhalf jaar ging zij naast de fiets en als handpaard mee.(Stappen 20 min).
Nu is zij ruim twee jaar en zeer goed verkeersmak ze gaat makkelijk uit de kudde weg en kent geen vluchtdrang voor verkeer.
Vorige maand heb ik een twee daagse cursus met haar bij Emiel Voest gedaan. Grondwerk en ter voorbereiding voor het werk aan de lange lijnen.Op dit moment heeft ze een vrije periode.
Wat inhoudt dat ik haar twee maanden geen nieuwe dingen aanbiedt.(Zij loopt full time in de kudde)
Hierna pak ik weer oefeningen op ter voorbereiding voor het toekomstig trailerladen.(nemen van smalle doorgangen,lopen over planken , zeil.) en zo biedt ik haar spelenderwijs een aantal ervaringen aan , zodat zij niet alles tegelijk hoeft te leren als zij bereden gaat worden.
En zo zijn we met veel plezier bezig en geniet ik ervan dat wij elkaar goed leren kennen.
Longeren doen wij (nog) niet omdat ik dat op dit moment te zwaar voor haar vind.
Wel spelletjes met haar lijf ,voetjes geven,wrijven van haar lijf , ogen,mond en oren aanraken.
Het arabierenmeisje is twee en een half jaar oud en gaat erg goed.Ons tinkerveulen van vorig jaar juni gaan wij hetzelfde aanbieden.Is nu ook aan het leren op straat te wandelen en kan al naast de fiets lopen.En wordt regelmatig alleen uit de kudde gehaald zodat ze leert om opzichzelf te staan.
Veel plezier met je veulen.