[AR] [verzamel] Wie rijden er aangespannen met welshjes?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

judithM

[verzamel] Wie rijden er aangespannen met welshjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 16:24

Zoals de titel aan zegt: Wie rijden er hier aangespannen met welsh ponies?

Ik rijd zelf met een welsh a (v: Fronbach Hello Campers/ vm: Boreas Ubbo)
De moeder van zijn moeder is een grote shetlander waarvan niets bekend is.
Hij is bij mij geboren en inmiddels al weer 12 jaar.

Ik rijd alleen lekker in het bos en omgeving.

Sinds kort rijd ik met een tweewieler en dat bevalt erg goed moet ik zeggen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=O8N7NG8B
De eerste keer voor de tweewieler.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=4SHUFZGU
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-06 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's --> links.

Mrietjesueel

Re: [verzamel] Wie rijden er aangespannen met welshjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:50

Mie, mie!

De eigenaar van de pensionstal (eigenlijk zijn dochtertje van 5) waar ik werk heeft een 6- jarige welsh A, Blue Moon. Ik heb hem vorig jaar zelf betuigd, toen heeft hij alles bij elkaar een maand voor de kar gelopen. Toen ik overstapte naar een andere opleiding kreeg ik het zo druk dat Moon een beetje op de achtergrond raakte, althans het mennen...
Nu zijn we inmiddels alweer ruim twee maanden fanatiek (alsin 7 dagen in de week...) bezig, we hebben onze eerste onderlinge dressuurwedstrijd gehad (waar ik overigens eigenlijk alleen voor het losrijden ging, maar hij was zo braaf dat zelfs de proef ook nog best netjes ging... Bloos ) en gaan van daaruit verder naar d/v en misschien ook nog wel samengesteld.
Moon heeft het voor de kar veel beter naar zijn zin dan onder het zadel, hij is superbetrouwbaar en is altijd wel te porren voor dingen die hij toch wel een beetje eng vindt. Gisteren ging hij bijvoorbeeld voor het eerst in volle galop door een plas, om daarna heel hard te snuiven en zich drie keer uit te schudden... Cool

Hier tijdens de proef in onze eerste onderlinge dressuurwedstrijd (zonder schootskleed en handschoenen, klein organisatiefoutje Bloos )
http://www.mijnalbum.nl/Foto=4JNRT7NM

http://www.mijnalbum.nl/Foto=TUIRLXTH

En tijdens een ritje... De Russel gaat vaker mee, na een tijdje is ze het zitten beu en gaat ze lopen, naast Moon uiteraard.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=G33JQDDW

Moon is dus niet van mij, en ik vrees voor de dag dat de dochter van de staleigenaar oud genoeg is om ermee te gaan rijden. Het liefst zou ik Moon overkopen, maar ik geloof niet dat dat erin zit. Als die tijd is aangebroken zit er waarschijnlijk niets anders op dan voor mezelf een ander welsh A'tje te gaan zoeken...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-06 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:03

Ik rijd ook met welsh pony's.
Een 2-span voor de wagen. Heb afgelopen weekend nog marathon gehad in Ijzerlo. Het ging super, maar liep niet helemaal geweldig af. Ben tegen een boom geknalt en tuig is kapot gegaan. Verder gelukkig niets gebeurd met de pony's.
Ze zijn alle 2 niet van maar ze staan wel bij mij thuis. Ze zijn beide 6 jaar en ik rijd er nu iets meer als 2 jaar mee. (ben begonnen toen ze 4 waren).
Ze doen het super, en willen alles voor me doen!
Alleen worden ze nogal snel dik, das wel een nadeel maar dat maakt qua energie voor hun helemaal niets uit!
Echte toppony's!!!

Lotjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:05

Ik rijd ook met welsh pony's.
Een 2-span voor de wagen. Heb afgelopen weekend nog marathon gehad in Ijzerlo. Het ging super, maar liep niet helemaal geweldig af. Ben tegen een boom geknalt en tuig is kapot gegaan. Verder gelukkig niets gebeurd met de pony's.
Ze zijn alle 2 niet van maar ze staan wel bij mij thuis. Ze zijn beide 6 jaar en ik rijd er nu iets meer als 2 jaar mee. (ben begonnen toen ze 4 waren).
Ze doen het super, en willen alles voor me doen!
Alleen worden ze nogal snel dik, das wel een nadeel maar dat maakt qua energie voor hun helemaal niets uit!
Echte toppony's!!!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:29

Ja, ikke ook Haha!

Ik heb een B-welsh genaamd Anmiklage's Jorrit.
Zijn vader is Caspershof Freddy.
We hebben hem als enter gekocht om dienst te doen als schouwhengst.
Ik heb hem vorige jaar in januari beleerd samen met de buurman van mijn ouders.
Afgelopen februari hebben we hem laten castereren omdat hij tijdens het poetsen en optuigen erg vervelend werd.
Hij is nu 8 jaar.
Ik hoop in de toekomst met hem naar de wedstrijden te gaan. Nu komt het er niet van ivm tijdgebrek (baan, 2 kids, verbouwing en een man die liever op de stalen ros rijdt en dus niet zo van paarden houdt)

http://www.mijnalbum.nl/Foto=77COZOPA
De foto is gemaakt tijdens het Koetsiersbewijsexamen. De man die hem vasthoudt was de enige die ook met hem durfde te rijden. Jorrit was een beetje druk in de groep als we naar buiten gingen.
Een andere foto staat in mijn profiel
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-06 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto --> link.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:45

Ja hier nog een !!!!!

ik men nog maar pas met mijn 3 jarige welsh A.

Cindy heb ik vorig jaar oktober gekocht en in april zijn we begonnen met beleren. Na 6 weken ongeveer stond ze ervoor.

Helaas nog geen mooie foto's van het mennen maar die komen nog.

Ik ben ook van plan er volgend jaar 1 bij te kopen voor 2 span.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:27

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 17:43

Leuke reacties!
Mrietjesueel: gaaf hoor een valk!

Verder al mooie foto's voorbij zien komen!

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:18

Ik heb een hele poos 2 welshjes gehad en er mee gemend. Er staan veel foto's in mijn profiel.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:35

Ik groom bij een tandem Welsh-A-tjes. Twee voskleurige ruintjes van 18 jaar. Eentje is van Boreas Ubbo en de ander een kleinzoon van Twyford? Pepper.

eriky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:48

Wij zijn nu bezig met een 2,5jarige welsh b te beleren voor de wagen.
En we hebben nog een 1,5jarige welsh b in de wei staan die ook nog beleert gaat worden.
Met deze twee pony's willen wij tandem gaan rijden.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:01

Mijn tinker wordt nu beleerd bij mensen die ook met welsjes aangespannen rijden, ook marathons enzo.

hier een foto van hem en zijn leermaatje.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RNPBCE4N

deze mensen hebben ook een goedgekeurde dekhengst.
Reden: Foto --> link.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:33

had een paar weken geleden ook een topic over dit geopend maar wist niet dat je het aan moest vragen. dus werd er een slotje op gedaan. dus schrijf ik het er hier maar bij Tong uitsteken

rij zelf met een welsh a pony van de buurman. hij had hem gekocht als weide maatje voor zijn grote tuiger. maar omdat hij pas 4 was vond hij het zonde dat er niets mee gedaan zou worden. dus hebben we hem voor de kar beleerd. hij loopt nu ong 14 maanden voor de kar en we hebben al enkele dressuurwedstrijden, indoors en marathons achter de rug. het gaat supper goed. hieronder een foto van de laatste dressuurwedstrijd waar we 4e werden.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=YLYE77VH

en dan mijn eigen welsh a die ik vorig jaar heb gekocht. hij is nu 2.5 en ga ik van de winter lekker beleren. hij doet het al goed aan de dubbele longe. maar daar zijn we een tijdje mee mee gestopt omdat ik bang was dat hij suikerziekte had. aangezien hij enorm veel plaste. dit bleek echter niets te zijn gelukkig dus kan de draad weer oppakken. hoop dat hij volgendjaar april ofzo voor de kar loopt. doe alles liever rustig met belijd dan allemaal snel enzo. hieronder een foto hoop over een paar maanden er een te hebben waar hij voor de kar staat. tuig heb ik vorige week gekocht dus dat is er allemaal al.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=PYVR8OC3

groetjes samantha
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-06 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:43

Hoi ik rij ook met een welsh a nu met m'n merrie en daarvoor had ik een palomino hengstje (hoefke's Timbrie)die vond het mega gaaf voor de wagen maar hellaas was ie geplesseerd geraakt (zijn kogel uit de kom) na lang revalideren heeft ie wel weer voor de wagen gelopen maar af en toe spaalde die blesure weer op en uit eindelijk is ie af gelopen maart ziek geworden hoef bevangen in eerste instantie en uit eindelijk heb ik hem 3 april "laten gaan"het bleek dat zijn organen er mee gestopt waren hij was op Boudewijn ik zal je nooit maar dan ook echt nooit vergeten. Ik had in februari toevalig net een nieuwe drachtige welsh A merrie gekocht (Dare Devill) en 16 april is haar hengst veulen geboren (High Flown's Viper) en ik ben 6 aug begonnen mijn merrie te beleren en ze doet super ze gister voor het eerst beslagen ik rij voor namelijk lekkere buitenritten en in de toekomst wil ik met haar en haar zoon tweespan gaan rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:33

SVP Foto's als link plaatsen.

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:50

Wil je me dan eerst echt goed duidelijk uitleggen hoe dat moet want ik wil wel maar ik kan niet zo goed met computors om gaan wil namelijk heel graag foto's plaatsen ook in m'n profile dus leg het me uit maar op zo simpele manier mogelijk aub

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:46

Lees gewoon de FAQ Knipoog

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 01:02

Joh bedankt voor je hulp !!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:45

@Dobbel: het welshje op jouw foto lijkt wel een beetje op die van mij.
Wat is de vader van die welsh??