VD als afwisseling?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatie

VD als afwisseling?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 22:29

Mijn paard is nu drie jaar en eigenlijk net onder het zadel. Gaat allemaal best netjes, en ik zou eens wat anders met hem willen doen, als afwisseling. Om een goeie band te smeden en om gewoon wat plezier te maken.

Is VD daar geschikt voor? Ik ben een totàle leek op dit gebied. Het is niet de bedoeling om echt oefeningen enzo te gaan doen, maar gewoon als welgekome afwisseling.

Wat kan ik met hem gaan doen? Iemand tips of suggesties?

joycehendrik

Re: VD als afwisseling?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:32

hoi, ik ben net als jij begonnen, mijn vorige verzorgpaardje was had een heel slecht achterbeen en stond maar te vereenzamen op de wei dus lichte oefeningen gedaan en dat ging heel goed, nu heb ik een friese hengst die ik verzorg en was er nog neit aan toe om beleerd te worden, hij was al 3 jaar en vanaf 2,5 jaar kan je beginnen met VD. Dus buiten net longeren, wandelen en poetsen wilde ik ookw at anders gaan doen, dus eerst eens wat simpels gedaan, hij bleek 't erg leuk te vinden om op deze manier te werken, je schept er veel vettrouwen en een goede band mee... en 't is een leuke afwisseling, je kan met de basis beginnen, en dan iets zoals de spaanse pas, eerst steeds de beweing maken met zijn voet en ht commando zeggen bij mij ging hij al vrij snel met zijn voet schrapen, daarna kusje geven enzo geleerd, heel luek, buigen daarna, kijk amar eens op mijn site, doe je misschien nog leuke dingen op of je leert er iets van,

suc 6

http://hengstje-hendrik.tripod.com/

totaly

Re: VD als afwisseling?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 01:19

komend weekend 11 t/m 13 aug. is er een workshop
vrijheidsdressuur in Dongen bij Cursus Totaal.
Nog 2 plaatsen vrij.

www.cursus-totaal.nl