eten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

leonie456

eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 19:43

ik heb gister voor het eerst vd gedaan, dat ging (voor de 1e x ) best goed. nu heb ik alleen wel een probleempje, bij ons in de bak staat nu een klein beetje gras (en aangezien m'n lieverd een echt eterd is Clown ) gaat hij telkens eten. hij let dan niet meer op mij... hoe kan ik dit aanpakken??

Bino_Pino

Re: eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:11

ben ikook benieuwd naar! zit met het zelfde probleem..

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:07

Je paard heeft nog geen idee wat jij van hem wilt, hij weet dus ook nog niet dat het leuk is wat jij van hem vraagt. Je hebt duidelijk ook nog niet het respect van hem dat hij bij je blijft, eten of geen eten. Dan kan je dus ook niet van hem verwachten dat hij braaf bij je blijft en lekker gras niet aanraakt...

En dan kom je dus bij de basis aan. Een paard wat aandacht voor je heeft en graag bij je is. Ga eerst met hem werken aan een lange lijn. Zorg dat hij netjes meeloopt, maak afwendingen ed ga stil staan en loop weer aan. Op het moment dat hij dit goed doet zonder druk op het touw kan je het ook los gaan proberen. De eerste kunstjes (targetten, niet eten enz) kan je ook prima leren aan een lange lijn. Net zolang totdat hij door heeft dat het bij jou leuk is!

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:59

Heejj leonie.. misschien kun je net zoals by gerda vrijheids-dressuur doen, wegjagen en laten draaien, en als ie gaat eten weer wegjagen,, en je na een aantal keer je klein maken en als ie dan komt moet je um helemaal aaien,, overal en dan gaan lopen, bochtjes, halthouden enz... als je dit nou een paar dagen doet.. Missgien let ie dan op?? bonfire moet het dan ( hoop ik) wel doen! Lachen