Hij doet het niet...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dreamer1987

Hij doet het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 19:42

Ik wil heel graag wat vrijheidsdressuur met mijn pony gaan doen, maar hij snapt het al niet om een snoepje aan te nemen tussen zijn benen, dan gaat hij alleen maar achteruit.
Als ik dan langer probeer vind hij het niet meer leuk, en hoeft hij zn beloning al niet meer. Zelf heb ik ook niet zo mega veel geduld als hij niets doet... *stom*
Weet iemand wat ik met hem kan gaan doen?

moonshine88

Re: Hij doet het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:19

Dat had mijn paard ook. Je moet hem dan eerst leren dat hij zijn brokje krijgt vooor zijn voeten en nog niet ertussen. Doe het gewoon eerst een metertje voor zijn voeten. En dan steedwss een stukje verder naar achter, tot je bij zijn hoeven komt en dan er maar eens tussendoor. Doe het rustig. Gewoon vandaag doe je het een metertje voor zijn hoeven.(ga niet langer dan ong. 5 minuutjes door want zo te horen heeft de pony dan geen zin meer, houd het leuk). Ga niet direct zorgen dat hij zijn hoofd tussen zijjn voorbenen gooit, dat snapt hij niet. En als hij gewoon het snoepje ter hoogte van de grond pakt beloon hem. Gewoon rustig aan. De volgende dag begin je weer op metertje vanaf zijn benen, paar keer, gaat het goed, dan ga je stukje naar zijn benen toe, gewoon 10 cm. verder. Weer 5 min. en zo door tot hij doorheeft wat de bedoeling is en dat het ietsje moeilijker word.
succes. (misschien beetje onsamenhangend verhaal sorry)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:12

Hij doet het niet... Omdat jij te snel wilt. Bovenstaande post klopt helemaal. Zorg ervoor dat je de leerstof voor je paard in kleine stukjes verdeelt. Jij begon ook niet meteen met 1643 + 564 = Maar met 4 mensen in de bus en er stapt er 1 uit, hoeveel zitten er dan nog in de bus?

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 22:58

ja ik heb het ook een beetje scheef uitgelegd. ik ben begonnen met stelling vragen. en eerst een beetje bukken, maar zodra ik dus iets meer verder terug wil of dieper dan zoekt hij de makkelijke oplossing: achteruit

joycehendrik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:27

wat je ook kan doen is eerst je pony leren hoe hij op jou moet reageren, als jij eerst een simpele oefening leert, dan leert jou pony dat voor iets wat goed is, dat hij iets lkkrs krijgt en hij leert ook hoe jij reageert naar hem als iets wel of niet goed is... en als je pony dat snapt na een paar simpele oefeningen dan kan je moeilijkere dingen leren en dan weet je pony hoe hij op jou moet reageren en heb je kans dat 't veel makkelijker gaat, ik heb eerst spaanse pas gedaan, steeds zijn voet optillen en de beweging maken en pas zeggen op, al na 3 dgn ging hij zelf schrapen met zijn been... hij leert zeg maar hoe hij van jou moet leren... doe eerst wat simpelere kunstje zoals kusje geven en spaanse pas en ga dan pas buigen enzo...

suc 6

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:56

Je kan de pony ook blijf leren en pas als ie dat goed onder de knie heeft en doen wat jij zegt, want mijn verzorgpony snapt er ook geen bal van, maar oefen gewoon net zolang door totdat ze netjes blijf, dan gaat het al een stuk makkelijker.
Natuurlijk doe ik ook andere oefeningen he, anders word het saai voor haar Tong uitsteken

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:02

Heb je de basis al onder de knie?

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 16:38

nee, ik heb de laatste dagen daar niet echt tijd voor gehad, maar ik ga zeker iets met jullie tips doen als ik weer verder ga Lachen

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:03

idd beginnen met de basis, en dan verder doen met de kleine oefeningetjes,buigen is meteen al wat moeilijker..