Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jesssie schreef:Het rare is dus dat er zeker 2 keer in de week mee gereden wordt waarvan 1 x les. Tijdens de les heeft ze nooit last van een dikke tong (geen blauwe). Dus de training wordt goed opgebeuwd. Wel wil ze graag draven buiten. Ze komt gewoon niet snel genoeg op adem, hoewel ze conditioneel goed is.
Nouvel schreef:Misschien dat het te maken kan hebben met het functioneren van het hart...
Ik zou eens een veearts vragen of die een idee heeft.
manie schreef:jesssie schreef:Het rare is dus dat er zeker 2 keer in de week mee gereden wordt waarvan 1 x les. Tijdens de les heeft ze nooit last van een dikke tong (geen blauwe). Dus de training wordt goed opgebeuwd. Wel wil ze graag draven buiten. Ze komt gewoon niet snel genoeg op adem, hoewel ze conditioneel goed is.
Vind je 2 keer per week rijden voldoende voor het kweken van een goede conditie.....
Buxy schreef:wij hebben op stal het zelfde probleem gehad met een paard... tong is inderdaag gewoon een bidprobleem..
pompen ondanks genoeg conditie bleek stofallergie te zijn... ( na onderzoek van de dierenarts)
rhootje schreef:mijn shetje heeft ook soms een heel klein beetje dikkere tong en iets blauwig of soms wat rood. ik heb dan ook een vrij dik bit voor mijn kleine vent van 84 cm! bit is denk ik wel net zo dik als de trens waar ik een 1.70M paard mee rijd! ik kon/kan geen dunnere vinden. ben nu dus opzoek naar een dunnere of een met tongvrijheid.
weet iemand of er een liverpool bestaat met tongvrijheid in 9.5 cm?