Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lenneke_ schreef:Iemand op bokt had een keer een handige manier om haar veulen te leren aan de hand te lopen.
Met een lus om de billen ofzo. Niet om te dwingen, maar om te leren dat ze vooruit moeten lopen. Een hele vriendelijke manier.
Ik zou eens kijken of ik het topic kan vinden
Edit: kan hem niet vinden. Misschien weet iemand anders het nog
kler schreef:Hallo allemaal!
ik moet een paar (shetland)veulentjes in een paar dagen tijd aan een halstertje laten wennen, zodat ze in ieder geval redelijk netjes met me meelopen. Ik wil dit natuurlijk het liefst op een vriendelijke manier doen. Aangezien ik dus best wel met tijdnood zit, en ze niet heel erg met mensen in aanraking zijn gekomen tot nu toe, vroeg ik me af of jullie misschien wat tips voor me hebben hoe ik dit het beste zou kunnen aanpakken, want ik zie niks in het gewoon met een zweep vooruit slaan (om het maar bot te zeggen).
Alvast bedankt in ieder geval!
crystal schreef:meschien kun je de de figure-of-8-rope van Emiel Voest gebruiken. je doet een touw om de billen van het veulen en kruist ze op de schoft om de borst heen en weer naar het schoft om voorwaarts gedaan geef je wat druk op de billen en om te stoppen een beetje druk op de borst. werkt erg goed doe ik ook bij me kleine veulentje
Jovarna schreef:Ik zou je graag advies willen geven, maar de "tijdnood" weerhoudt me daarvan.
Want veulens aan dingen laten wennen en dingen leren, moet je tijd en geduld voor hebben.
Orchid schreef:Wil je het advies alsnog geven voor de meelezer zoals ik![]()