[AR] Tips voor beginnende menner? :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woplala

Tips voor beginnende menner? :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 13:55

Hoii Lachen
Eerst even een kleine uitleg.
Gister kwam ik op stal bij mn shet om even te wandelen toen de stalbaas vroeg of ik even meeging op de kar. Nou, dat wilde ik wel natuurlijk. Jaap (stalbaas) kwam net terug van een rit met een vriend van hem en zijn paarden maar zn kleinzoon Nick en zn mama, wilde graag nog even met opa mee rijden. Dus ik op de bok naast Jaap en gassen maar Lachen We waren de oprijlaan nog niet af of Jaap duwde de leidsels in mn handen. Ik had het nog nooit gedaan en zei ik ook maar Jaap bleef erbij dat ik moest rijden, nou oke best Lachen Hij helpt toch wel als dat nodig is Lachen Ik vond het echt heerlijk Haha! Er stond een lekker windje en t ging gewoon heel relaxed.. Lachen
Ik zat links en soms moest ik even goed naar de rechter zijkant kijken of het wel ging, dus dat was soms een beetje lastig, maar het ging best wel lekekr voor de eerste keer Tong uitsteken Bloos
Ik reed trouwens met 2 paarden, Leonard (links) en Liewald (rechts dus). Liewald neemt echt het voortouw dus die moet soms wat ingehouden worden en Leo mag wel is een stappie harder. Ook heeft Liewald soms de neiging om Leo naar links te duwen.
Ik vraag me dus af of jullie nog tips hebben ofzo, zodat ik dat de volgende keer kan toepassen Lachen Ik wil nl. ook mn shet voor de kar zetten, dus tips zijn altijd welkom Lachen

Ik merk het wel Lachen

manie

Re: Tips voor beginnende menner? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:11

Woplala schreef:
Ik wil nl. ook mn shet voor de kar zetten, dus tips zijn altijd welkom Lachen

Ik merk het wel Lachen

Laat iemand met écht verstand van zaken je pony beleren, haal je koetsiersbewijs en neem menles.
3 tips Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:25

Tip 4 lees de FAQ door en kijk op alle relevante sites.

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 14:33

manie schreef:
Woplala schreef:
Ik wil nl. ook mn shet voor de kar zetten, dus tips zijn altijd welkom Lachen

Ik merk het wel Lachen

Laat iemand met écht verstand van zaken je pony beleren, haal je koetsiersbewijs en neem menles.
3 tips Knipoog

Ja, ik ga dit ook niet alleen doen ofzo Lachen Daar begin ik dus echt niet aan!!
Oke, ga even bij de FAQ kijken Lachen

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:32

Jij moet dit zowieso niet doen ook al is heel de wereld erbij. Lees even rond hier op AR en je kan onze mening wel raden Knipoog

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 19:34

Hoe bedoel je zoiezo niet doen?? Met de paarden rijden of mn pony voor de kar zetten, want dat laat ik mn stalbaas doen, daar ga ik niet mee lopen prutsen... En dat gaat alleen door als ik tuig kan vinden enzo ..Lachen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:14

laura2span schreef:
Jij moet dit zowieso niet doen ook al is heel de wereld erbij. Lees even rond hier op AR en je kan onze mening wel raden Knipoog

met goede begeleiding kan ze dit wél doen.
ook een "beginner" moet het eens leren.
Tip: zoek een ervaren paard, met een ervaren persoon, en ga km's gaan maken Knipoog