Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Billy schreef:Waarom? ik ga toch echt geen helm opzetten als ik aan het trainen of lessen ben.
miriamrocky schreef:volgend jaar willen ze het verplichten zelfs in de men lessen dresuur willen ze het verplichten
en vindt het goed
tjiddevw schreef:Billy schreef:Waarom? ik ga toch echt geen helm opzetten als ik aan het trainen of lessen ben.
Daar ben ik 't mee eens. Maar ik vind het onzin dat er volgens de FEI regels zonder cap mag worden gereden. Alsof die vierspannen niet kunnen omslaan. Vind het een slecht voorbeeld voor de andere menners.
Echwel schreef:miriamrocky schreef:volgend jaar willen ze het verplichten zelfs in de men lessen dresuur willen ze het verplichten
en vindt het goed
Dat is per vereniging werschillend.
Ht is puur een verzekeringstechnisch aspect, of men het tijdens lessen wel of niet verplicht wil stellen.
Vooralsnog wordt het tijdens dres/vaard wedstrijden nog niet verplicht gesteld.
En voorzover de nieuwe reglementen commissie beteft geloof ik ook nog niet.
Ze zijn eerst bezig om verschil tussen dre/vaard en de dres/vaard van sgmw gelijk te trekken.
Dit vnl. ivm. de nieuwe automatisering.
Ook in de marathon of alleen D/V?Citaat:Ik vind die helmplicht zwaar overdreven.
manie schreef:Het hoeft van mij ook in de marathon niet.
Misschien is het dan iets minder overdreven, maar ik zou daar graag mijn eigen afweging in willen maken. Persoonlijk haat ik het als er keuzes voor me gemaakt worden....
Ik weet wel dat als ik FEI westrijden zou rijden ik waarschijnlijk ook niet met helm ging rijden.
judithM schreef:Ik vind het goed dat het misschien verplicht wordt om de marathon met een helm te rijden.
Ik zou het zelf zeer zeker wel doen als ik marathons zou rijden.
Ook heb ik verschillende menners gezien met een bodyprotector en ik vind dat heel verstandig!!
Echwel schreef:judithM schreef:Ik vind het goed dat het misschien verplicht wordt om de marathon met een helm te rijden.
Ik zou het zelf zeer zeker wel doen als ik marathons zou rijden.
Ook heb ik verschillende menners gezien met een bodyprotector en ik vind dat heel verstandig!!
In Nederland is het al verplicht.
Sjonniej schreef:Alleen bij de KNHS is dit verplicht, weliswaar alleen in het E-traject.
Bij de FEI is dit niet verplicht. En aangezien Beekbergen een internationale wedstrijd is, gereden onder de naam van de FEI en niet de KNHS, mag er dus met petjes gereden worden.
judithM schreef:manie schreef:Het hoeft van mij ook in de marathon niet.
Misschien is het dan iets minder overdreven, maar ik zou daar graag mijn eigen afweging in willen maken. Persoonlijk haat ik het als er keuzes voor me gemaakt worden....
Ik weet wel dat als ik FEI westrijden zou rijden ik waarschijnlijk ook niet met helm ging rijden.
Waarom niet dan?
judithM schreef:
Eh...in je eerste reactie in dit topic zeg je zelf dat het volgend jaar misschien verplicht wordt?
Echwel schreef:Dat is een discussie die je over alle regels kunt houden..
Waarom moet de afstand zweng pony , 50 cm zijn..
Misschien vind ik dat wel te ver en wil ik ze dichter op de wagen, moet ik dan toch ook zelf weten.
En nog meer
manie schreef:judithM schreef:
Eh...in je eerste reactie in dit topic zeg je zelf dat het volgend jaar misschien verplicht wordt?
Bij de FEI, bij de KNHS is het al verplicht.
Lezen.....