Een KWPN'er vn 4 jaar, is een half jaar terug ingereden en van de zomer niks mee gedaan vanwege haar veulen en de warmte. Wij rijden ook alleen maar buiten dus spieren, vergeet het maar, dressuur en bijbehorend aan de teugel lopen ook niet. De fries die ik heb ingereden kon je zo nageeflijk laten lopen onder het zadel, zij kan immers ook niet gelongeerd worden... maar bij dit meisje is het wat moeilijker, onder het zadel gaat ze er tegenin. Ik ging het ook maar niet forceren want ik wil har niet verpesten.
Gisteren bedacht ik me dat het misschien wel ging lukken door met bijzet te longeren.
Het resultaat was niet zo geweldig: ertegenin gaan, niet gan ontspannen. Eerst had ik een bijzetje van singel door bit naar zadel. Later probeerd ik dan maar alleen vanaf de singel te doe want ze ging steeds met haar hoofd omhoog.
Hier is een impressie van gisteren.
Als je ideeen hebt waardoor het wel zou lukken, of kritiek als ik iets fout doe, graag! Dit wsas trouwens de 1e keer met bijzet, en ook weer de 1e keer werke nadat ze haar veulen heeft gehad.
van singel naar bit naar zadel
In het begin had ik hemniet strak , maar ze heeft haar nekje zo lang hier dat dat wel lijkt. Moet ik hem nog langer laten?
Het ging er niet ontspannen aan toe

Hier staat het touw niet zo strak maar ze was allesbehalve ontspannen
Op het laatst probeerde ik het op deze manier, en ik stap ging ze wel lekker omlag met haar hoofdje, maar in draf niet meer....
Bedankt voor het lezen, kan je me helpen?