Mijn pony mag op het moment even geen singel om. Toch wil ik haar voldoende beweging geven, maar zit met grote vraagtekens: hoe kan ik dit doen. Met mijn pony ben ik in training voor uithoudingsvermogen en dit gaat heel goed. Nu ze geen singel om mag, kan ik voorlopig ook niet met zadel rijden en zonder zadel buiten rijden vind ik net iets te gevaarlijk.
Hoe zou ik haar toch de beweging kunnen geven en dat het ook leuk is voor haar? Iemand een idee van wat ik nog zou kunnen doen om haar toch voldoende beweging te geven?
Longeren had ik inderdaad ook bedacht, maar alleen longeren is ook niet zo leuk natuurlijk. Aan de hand naast de fiets had ik ook aan zitten denken, dit heb ik ooit één keer gedaan en dit is toen niet goed gegaan met haar, hoe zou ik dit eventueel op kunnen bouwen?
Wat dacht je van freestylen? Zonder halster, longeerlijn of wat dan ook. Je kunt het net zo spannend maken als je wilt, met of zonder balkjes. Natuuurlijk wel veel oefenen maar het versterkt je band met je paard. Ik heb een jaar gelden ook zo'n cursus gedaan en tot op de dag van vandaag heb ik er profijt van. Mijn paard was namelijk niet te longeren op de engelse manier en was te jong om te berijden.... Succes.
Bedankt voor jullie reacties. Mijn pony vind longeren helemaal niet leuk, je ziet dat ze er geen plezier in heeft, maar ze doet het wel (op haar eigen tempo ik moet er zowat achteraan rennen).
Marannetje: freestyle is leuk, daar heb ik met haar ook les in gehad. Het probleem is dat wij geen paddock/ longeerbak hebben en dus de bak af zou moeten zetten. (Ik ben in ieder geval naar touw opzoek dus hopelijk vind ik snel wat).
ik ben vanavond gaan hardlopen met mijn pony kan heel erg leuk zijn. misschien zou vrijheidsdressuur ook wel leuk zijn. of zet ''enge'' dingen in de bak zoals parasol en ga proberen of jullie band er sterk genoeg voor is
Ja ik zou ook zeggen pak de fiets , of ga joggen met je paardje , doe ik ook met mijn 2 1/2 jarige, lekker wandelen en af en toe een jogje er tussendoor, Freestyle , grondwerk, er is zoveel wat je kan doen zonder dat je erop hoeft te gaan zitten In ieder geval sucses.
Samen met haar fietsen lijkt me inderdaad heel fijn, al weet ik niet helemaal hoe ik hieraan kan werken, ik heb het eens één keer geprobeerd en dit is toen fout gegaan. Mochten hier nog tips voor zijn dan hoor ik die graag
Hoi Marchador, ik zit op dit moment precies met hetzelfde probleem. Ben in training voor onze eerste endurance wedstrijd en met de warmte en het vele rijden heeft ze een singelplek gekregen. Weet niet eens zeker of ik nog kan starten maar probeer haar wel in conditie te houden. Ik heb met haar gefietst en dat ging erg goed maar het was eerder een uitputtingsslag voor mij dan voor haar. Door het mulle zand fietsen was niet zo'n succes. Ik durf met mijn onbeslagen paardje niet 10km over het fietspad... Vandaag heb ik stevig buitengereden zonder zadel. Inderdaad af en toe spannend want ze is nogal een springer, maar het ging wel. Longeren doe ik eigenlijk ook niet. Ik vind er niets aan en zij ook niet. Vrij longeren dan weer wel maar net als jij heb ik daar nu (nog) geen geschikte paddock of roundpen voor. Verder weet ik het ook niet goed, ja hardlopen is ook wel goed, dat doe ik ook met haar. Veel succes, ik voel met je mee.
Hoi romsaf, Bedankt voor je berichtje. Ik train ook voor onze eerste endurancerit, die volgende week al is. (Mag ik vragen wat voor singelplek jou paard heeft gekregen? Mag ook via pb?) Dank je wel en jij ook veel succes!
je kan ook zonder zadel rijden doe ik ook afentoe op mijn verzorgpaard dat is echt grappig en verder kan je natuurlijk wandelen, hardlopen, longeeren, losgooien en dat soort dingen.. hopelijk heb je hier wat aan
Van de week hard gaan lopen met pony aan de hand.. jeetje ik mag wel flink werken aan mijn conditie (heb mijn vriend verder laten rennen met mijn pony).
TinaSarina ja, oh ja zonder zadel ga ik er ook wel op hoor. Maar dat wordt meer rondhobbelen in de bak dan trainen, ze hobbelt heel erg, ik kan amper blijven zitten in die draf
isarosa
Geplaatst: 30-09-12 09:14
Zou je op nog een paard kunnen rijden? Wat ik een keer heb gedaan is op mijn verzorgpony gaan rijden, en de haflinger van daar, met singelplek, aan een longeertouw meenemen op het strand. Jer moet hier wel heel voorzichtig mee zijn..