Hoe beginnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MythoGhetto

Hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 18:56

Hey,
sinds ongeveer twee jaar ben ik helemaal weg van de rensport, maar ik heb nog maar een flauw idee van hoe ik verder moet als ik ooit amatrice wil worden (beroepsjockey zit er bij mij niet meer in). Moet ik me daar helemaal op focussen of kan ik zeggen twee, drie keer per week is goed? En hoe zijn jullie begonnen? Door gelukstoevallen zoals bekenden die met de sport bekend zijn of op eigen houtje? Ik heb in andere topics dingen hierover gelezen, maar ik zou er graag toch nog iets speciefieker (hoe schrijf je dat Verward ) op in willen gaan, vooral omdat ik het graag heel precies wil weten...

Woogy

Re: Hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:56

zou je in het begin heel erg flink ermee bezig houden, als je beetje twee drie keer per week wat eraan doet krijg je geen goede conditie ervoor. Als je met de tijd genoeg conditie kracht etc hebt kun je wel gewoon twee drie keer in de week gaan werken eraan.
zou gewoon lekker naar een renstal in de buurt gaan en gewoon je zegje doen en er voor de volle 100% voor gaan

MythoGhetto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 18:50

en hoe begin je dan? eerst stallen verschonen of zo??

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:31

Ga eens een kijkje nemen op een renstal.
Hoe het er aan toe gaat, de paarden, de mensen enzovoort.

Als je een beetje behoorlijk kan rijden, mag je meestal wel na kennis te hebben gemaakt, in de training proberen.

Mag ik vragen hoe oud je bent en wat je gewicht is?

MythoGhetto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 22:40

ja, dat is dus het probleem, ik ben 14, 1,76 en weeg 61kg, dus wat hebben ze aan zoiemand?

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:47

Met zo'n instelling kom je er natuurlijk helemaal niet Clown
Gewoon bij het begin beginnen en vertellen wat je graag wilt. Je bent nog hartstikke jong, dus je moet niet verwachten dat je meteen op een paard mag zitten. En gewoon doorgaan, ook als het even niet meezit. Niet afhaken omdat je het bijvoorbeeld te warm vind om te werken o.i.d. maar dat snap je zelf denk ik ook wel Tong uitsteken
Op een gegeven moment mag je misschien wel een paard uitstappen ofzo. Je moet er langzaamaan "inrollen" denk ik

MythoGhetto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 15:23

tis misschien wat raar dat ik het vraag, maar hoe doe je dat als de stallen nogal ver weg liggen? kan het dan toch als je in het weekend en in de vakanties komt, dan hoeft het ook niet zo intensief, gewoon af en toe komen en wat helpen enzo

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 21:05

tsja.. ligt eraan waar je precies woont denk ik.. en met welke stal je te maken hebt..

MythoGhetto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 21:57

ok, dan ga ik gewoon is kijken, want tot nu toe ben ik nog nergens geweest

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 21:44

waar woon je dan??

MythoGhetto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 23:29

silvolde, in de achterhoek