Zadelmak maken, wie of waar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Zadelmak maken, wie of waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 18:18

Ik heb een 2-jarige appaloosa die we op zn vroegst volgend jaar zomer zadelmak willen laten maken op de Nh methode.
Nu heb ik gekeken op de site van t balingehof, maar die zitten erg ver weg. Ik kan niet meer op de naam komen, maar er was nog zo'n soort stal die vorig jaar failliet is gegaan.

Enfin jullie weten vast nog meer van dit soort adresjes als ik als 'dressuur'ruiter.

Achterom

Re: Zadelmak maken, wie of waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 23:27

Dreamstables bedoel je?

Ik heb wel een goede ervaring met de balingehof, bang paard van een vriendin van me is er heel netjes zadelmak gemaakt en ingereden Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 13:04

Ik bedoelde idd Dreamstables, weten julie nog meer van dit soort stallen/mensen maar dan in Brabant?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:33

In brabant heb ik de volgende links voor je

De paardelarij http://www.paardelarij.nl/
ONC africhting http://www.onc-africhting.nl/

Meer kon ik zo snel niet vinden eigenlijk....
Ove ONC heb ik laatst nog een verslagje gelezen, maar heb met geen van biede persoonlijke ervaringen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:33

Je wil je paard dus niet op traditionele wijze zadelmak maken?? Anders zijn er genoeg stallen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 17:45

Nee, mijn paard is vrij zenuwachtig en ik denk dat de nh aanpak beter bij hem past.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 17:48

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 23:16

Ik ga volgend jaar met mijn tinker naar Achtmaal om haar op de Voest manier zadelmak te maken, het is een 3 luik , je kan er meer op lezen op www.voest.nl en de site van het adres in achtmaal is www.paardenbasis.nl

Ik heb er net een curses met mijn oudere merrie achter de rud en heb daarom besloten om met Marion haar hulp mijn tinkie zadelmak te gaan maken, allemaal op een hele fijne en rustige manier.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 23:24

He die komt me bekend voor! Ze heeft ook een clinic gegeven bij stal 't Sander. Ga de website eens bekijken.

dozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 23:32

Een paar maanden geleden heb ik mijn zeer nerveuze merrie van 8 jaar zadelmak laten maken door Dirk-Jan Vermons. Zag het eigenlijk niet zitten gezien haar leeftijd en temperament. Het is heel goed gegaan en ben super tevreden. Moraal van het verhaal is dat het niet perse via de NH hoeft als het maar met rust, respect en geduld gebeurt!!!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:43

dozo schreef:
Een paar maanden geleden heb ik mijn zeer nerveuze merrie van 8 jaar zadelmak laten maken door Dirk-Jan Vermons. Zag het eigenlijk niet zitten gezien haar leeftijd en temperament. Het is heel goed gegaan en ben super tevreden. Moraal van het verhaal is dat het niet perse via de NH hoeft als het maar met rust, respect en geduld gebeurt!!!

Zeker kan het zonder NH, maar mijn lijkt het super om het helemaal onder begeleiding van Marion zelf te doen, ik heb zelf verder geen ervaring met zadelmak maken en omdat ik het toch zelf wil doen , is het wel fijn als je daar professionelen hulp bij heb.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:45

Charos schreef:
He die komt me bekend voor! Ze heeft ook een clinic gegeven bij stal 't Sander. Ga de website eens bekijken.

Ja kijk eens rond en wanneer wil jij met je paardje beginnen om zadelmak te maken??

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 12:36

Hij is nu pas 2,5 jaar dus ik wil pas over ruim een jaar gaan beginnen.

_steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:47

De mijne gaat naar Marrie Boshuis over een paar maand:

http://www.sensiblehorsemanship.nl

Begint "natural". Maar het uiteindelijke doel is een zadel de rug en een bit in de mond incl. een hele goede rem, gas, links en rechts! Ideaal voor mij als niet volledig natural ruiter. Knipoog

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:35

Charos schreef:
Hij is nu pas 2,5 jaar dus ik wil pas over ruim een jaar gaan beginnen.

Mijn tinkie moet ook nog een jaartje wachten hoor, maar ben in ieder geval van plan om daar heen te gaan.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:37

_steef_ schreef:
De mijne gaat naar Marrie Boshuis over een paar maand:

http://www.sensiblehorsemanship.nl

Begint "natural". Maar het uiteindelijke doel is een zadel de rug en een bit in de mond incl. een hele goede rem, gas, links en rechts! Ideaal voor mij als niet volledig natural ruiter. Knipoog

Marrie heb ik les van gehad bij de monty curses bij annemarie van Toorn, is ook een heel leuk mens,

Ik wil mijn tinkie helemaal bitloos inrijden en ook zo blijven rijden, ik rij al mijn paardjes bitloos.