Ik heb mn oude tuig altijd bewaard en netjes onderhouden. Het is nog best netjes en bruikbaar. Het past wel op Zoëy, alleen de strengen zijn wat aan de korte kant. Die hadden we namelijk laten inkorten omdat ik met een pony reedt terwijl het eigenlijk een cobmaat tuig is. Ik ben nu hier en daar eens aan het rondkijken voor nieuwe strengen. Wat is handig, gewoon hele nieuwe (leren) strengen kopen, of is zo'n snelsluiting handig, zo'n riem die dus aan de wagen blijft hangen en die je met een gesp aan de streng vastmaakt.
Verder kan ik van iemand een nette afrijkar lenen, een tweewieler dus. Het is een heel degelijk wagentje, met autobandjes, lekker stevig. Het enige probleempje is dat het ooshout is gebroken. Weten jullie of die makkelijk te verkrijgen zijn, en zo ja waar? Anders wil mijn vriend wel proberen om het zelf te maken van een dik stuk hardhout, misschien gaat dat ook wel lukken.
Ik heb inmiddels mn oude menvriend van vroeger al gebeld, en hij wil me graag komen helpen als ik Zoëy voor het eerst ga inspannen. Leuk hoor, het is zo ongeveer 10 jaar geleden dat ik voor het laatst heb gemend, dus een opfrislesje kan geen kwaad... hoe ging dat handoverhandverkorten toch ookalweer

Ik heb er al helemaal zin in en heb in de bak al een paar keer droog geoefend. Zoëy is goed te sturen en luistert prima naar mn stem. Ik verwacht dan ook dat het allemaal wel goed zal gaan.
wordt vervolgd....