Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sammykuh schreef:aangespanenenrijden en mennen is tog hetzelfde
Ibbel schreef:Aangespannen rijden en mennen is taaltechnisch inderdaad het zelfde, zolang je het maar niet over de wedstrijdsport hebt.
Echwel schreef:Ibbel schreef:Aangespannen rijden en mennen is taaltechnisch inderdaad het zelfde, zolang je het maar niet over de wedstrijdsport hebt.
Nee dan is het net volleybal en beachvolleybal..
Er zit in de sport idd een wereld van verschil tussen aangespannen en mennen..
Er zijn ook aparte wedstrijdkalenders voor beiden, kun je in het blad Paard en Sport terugzien.
Ibbel schreef:Overigens klopt volgens mij de historische verklaring voor een opzet niet. Paarden in het land werden gewoon gemuilkorfd om te voorkomen dat ze aan de oogst aten. Je kunt nl niet (zwaar) trekken met je hoofd omhoog, dus dat zou geen handige oplossing geweest zijn. Volgens mij komt de opzet uit het tweespan rijden, en gebruikte men in eerste instantie de opzet om twee paarden met verschillende hoofdhoudingen op gelijke hoogte te 'trekken'. Met name in Engeland bij de tweespan cabs (de luxe taxi's dus) was dat gewenst en gebruikelijk.
Albertine_N schreef:Lees allen Black Beauty!!!!
Bitch schreef:Ibbel schreef:Overigens klopt volgens mij de historische verklaring voor een opzet niet. Paarden in het land werden gewoon gemuilkorfd om te voorkomen dat ze aan de oogst aten. Je kunt nl niet (zwaar) trekken met je hoofd omhoog, dus dat zou geen handige oplossing geweest zijn. Volgens mij komt de opzet uit het tweespan rijden, en gebruikte men in eerste instantie de opzet om twee paarden met verschillende hoofdhoudingen op gelijke hoogte te 'trekken'. Met name in Engeland bij de tweespan cabs (de luxe taxi's dus) was dat gewenst en gebruikelijk.
Die opmerking heb ik gelezen in het boek van Bartels, dus lijkt mij niet dat die iets verzint..
Albertine_N schreef:Is het niet per land verschillend? Dus dat Bartels zijn kennis uit Engeland oid had?
manie schreef:sammykuh schreef:aangespanenenrijden en mennen is tog hetzelfde
Nee nee en nog eens nee!!![]()
![]()
Aangespannen is de tuigpaarden en hachney sport.
Mennen is dressuur, vaardigheid en marathon.
De enige overeenkomst is dat het met paarden is en er een karretje achter hangt....
Eddy76 schreef:Hoe heet mennen met een tuigpaard dan?!?