[AR] Wielen marathon wagen los kopen, waar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Wielen marathon wagen los kopen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 23:32

Ben in twijfel een wagentje aan te schaffen (voor erbij). Opzich nog vrij simpel, voorlopig nog geen marathon wagen Knipoog. Maar er zitten autobanden onder. Op die wielen na is het best een net wagentje na een keer schilderen (voor de kleur want ziet er nog netjes uit verder).
Heeft iemand van jullie er ervaring mee om losse marathonwagen wielen te kopen?
Waar doe je dat en op wat voor kosten moet je rekenen?
Heb even gegoogeld maar vond niet direct iets bruikbaars...

ZEJA

Re: Wielen marathon wagen los kopen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:40

In de sticky staan wagenbouwers.Probeer het daar eens.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 23:59

Yup bekeken maar maar bij 1tje staan banden erbij (met prijs 75 euro per stuk 16 inch).
Uiteraard kan ik ze stuk voor stuk bellen maar wilde eerst even pijlen hier of anderen dit vaker gedaan hebben of een tip hebben oid.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 00:10

Probeer er eentje in de buurt.Bijna alle wagenbouwers kunnen wielen bestellen.En je kunt er inderdaad meerderen bellen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 01:00

Als je in mijn profiel kijk zie je een foto van mijn oude wagen. Dit was een houten wagen op autowielen. Ik heb toen 4 spaakwielen aangeschaft bij HCA (zie sticky) en daarbij ook asstompen waarvan de achterste geremt. Spaakwielen passen namelijk niet zomaar op de asstompen van een wagen met autowielen. Het is dan gewoon een kwestie van de oude asstompen af slijpen en nieuwe er aan lassen.
Met de kosten moet je dus rekening houden met aanschaf wielen, banden en asstompen. Ik was toen rond de 1000 gulden kwijt. HCA heeft een prijslijst van onderdelen op de site. Als je hem lief aankijkt zet hij het ook op je wagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:15

www.snoijs.nl
Verkoopt allerlei onderdelen voor de marathonwagen.

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:22

Wij hebben bij 'de Laat' marathonwagenbouwer 4 spaakwielen voor onze kar gehaald Lachen..

Het waren 23 inch wielen, en die kostten ongeveer 400 euro bij elkaar (met banden, binnenbanden etc.)

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:10

Ik zou even kijken of je de asstompen ook kunt vervangen. Dit omdat de wielnaven van een auto veel zwaarder lopen dan naven van een marathonwagen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:22

Ik heb ook een wagen op autobanden, en ik heb laatst ook geinformeerd of er andere wielen op konden.
De betreffende meneer zei dat het niet verstandig was omdat de spoorbreedte van de kar anders ordt en de balans weg is. Of j moet de kar helemaal laten ombouwen, en dan zou het net zoveel kosten as de kar waard is. De kar rijdt verder prima, dus ik laat het maar zo. Dan maar eens sparen voor een andere kar tzt, maar dta zal wel een zoveel jaren plan worden Knipoog

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:09

Billy schreef:
Ik heb ook een wagen op autobanden, en ik heb laatst ook geinformeerd of er andere wielen op konden.
De betreffende meneer zei dat het niet verstandig was omdat de spoorbreedte van de kar anders ordt en de balans weg is. Of j moet de kar helemaal laten ombouwen, en dan zou het net zoveel kosten as de kar waard is. De kar rijdt verder prima, dus ik laat het maar zo. Dan maar eens sparen voor een andere kar tzt, maar dta zal wel een zoveel jaren plan worden Knipoog

Je kunt het natuurlijk ook zo maken dat de spoorbreedte hetzelfde blijft Knipoog .
Spoorbreedte wordt gemeten van het hart van het wiel nar het hart van het wiel aan de andere zijde (hart van het wiel = het midden van het wiel. Anders PB maar even, dan kan ik het beter uitleggen.) Dus helemaal ombouwen hoeft helemaal niet. Zal wel een verkoper zijn geweeest, die betreffende man Haha! .