[AR] Wezen mennen met me verzorgpony, anders als verwacht...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarEst

Wezen mennen met me verzorgpony, anders als verwacht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 10:07

Het begon allemaal goed.. pony was braaf, ging gewoon super, was ook maar alleen stappen..
Toen besloot ze dat ze er geen zin meer in had en ging ze galopperen, ik hield dr in en ze ging weer stappen...
Toen ging ze helemaal bokken, rennen, stijgeren, het land met graan op, ik trek zo hard mogelijk aan 1 teugel, om haar daar sowieso weer weg te krijgen, ze galopeerd, op de stenen, weer op het pad, ik wil dr stoppen, heeft geen zin, ze ging weer bokken, stijgeren, en rende een ander veld op, dat net opgeploegd was dus allemaal hobbels, de kar valt om, door de hobbels, en de schuine bochten rakelings langs de sloten, ik val uit de kar, en pony staat eindelijk stil, ik maak haar snel los van de kar, en loop met dr terug naar de boerderij Een meneer die werkt op de boerderij van de eigenaren zag het gebeuren en had meteen de eigenaar gebeld, die kwam naar me toe lopen en ging even praten hoe het ging enz,, ik heb alleen paar wondjes en wat bloed, pony heeft gelukkig niks,, die meneer zou het karretje ophalen om haar er meteen weer voor te zetten en even aan te pakken.. Die meneer ging het karretje pakken, kwam terug en toen zag ik dat die kar helemaal kapot was, 1 lamoen helemaal verbogen en planken dr uit, naja, toen kon ze daar dus niet meer voor, toen moest ik erop rijden in de wei en ging die meneer mij les geven voor het vertrouwen en om te zorgen dat IK weer de baas was en niet de pony. Toen ik de pony afzadelen en afsponzen terwijl die meneer de kar ging maken, heel knap, vraag me niet hoe,... Knipoog Hij gaat morgenavond haar er voor zetten en dan aanpakken...

ik weet niet waarom ik dit verhaal schrijf, maar ik moest et gewoon ff kwijt Tong uitsteken
En het was gewoon dat de pony geen zin meer had, met rijden kun je dr echt geen beginners op zetten maar alleen gevorderden, dan luisterd ze wel naar me, maar met mennen luisterd ze heel goed naar mannen, want die hebben dat strenge in hun stem zitten.. De pony schrok dus niet! dat weet ik echt zeker want opeens begon ze wat te klieren, eerst halthouden en daarna dus draven en daarna dat bokkken en stijgeren en rennen...

Echwel

Re: Wezen mennen met me verzorgpony, anders als verwacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:14

Citaat:
Toen ik de pony afzadelen
??????????????

MarEst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 10:16

ja, in mijn verhaal staat dat de kar kapot was, dus toen moest ik er op rijden, ja, met zadel Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:17

Is het die shet in je profiel?

Met alle respect, hoor, ik snap dat dit allemaal eng was enzo, maar ik gok zo even, dat je geen koetsiersbewijs hebt, dus oa geen noodstop kan maken, en dat de pony niet echt heel netjes is ingereden voor de wagen.

Jammer dat het zo heeft moeten lopen, maar het bewijst maar weer dat een paard en kar onder begeleiding van iemand met weinig tot geen ervaring tot hele gevaarlijke situaties kan leidden.

Maar ik neem aan dat je hier genoeg van hebt geleerd, en niet zo snel meer op een karretje klimt ( hoop ik..)

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:18

Echwel schreef:
Citaat:
??????????????

Je bent wel pietje precies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:21

Judie schreef:

het getuigd wel van onkunde, als het al zo wordt genoemd.

MarEst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 10:22

Bitch schreef:
Is het die shet in je profiel?

Met alle respect, hoor, ik snap dat dit allemaal eng was enzo, maar ik gok zo even, dat je geen koetsiersbewijs hebt, dus oa geen noodstop kan maken, en dat de pony niet echt heel netjes is ingereden voor de wagen.

Jammer dat het zo heeft moeten lopen, maar het bewijst maar weer dat een paard en kar onder begeleiding van iemand met weinig tot geen ervaring tot hele gevaarlijke situaties kan leidden.

Maar ik neem aan dat je hier genoeg van hebt geleerd, en niet zo snel meer op een karretje klimt ( hoop ik..)

ja het is de shet in mijn profiel, en ik ben eerst heel vaak met de eigenaren geweest en ik kon al wel een beetje mennen hoor.. ik heb idd geen koetsierbewijs, maar als de eigenaar, of die meneer er bij in zit is ze heel braaf, maar wij wisten niet dat ze alleen braaf was als die meneer er bij in zit. Want wij menden dan en dan zat die meneer er gewoon voor de zekerheid bij in..
dus wij dachten nou dan vandaag maar zonder eigenaar er in, dat kan wel want ze is zo rustig, maar dus niet als ik er alleen in zit..
ik ga er idd ook niet meer in zonder eigenaar of dan die ene meneer Knipoog

MarEst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 10:23

Bitch schreef:
Judie schreef:

het getuigd wel van onkunde, als het al zo wordt genoemd.

hoe bedoel je? Knipoog het moet toch gewoon afzadelen zijn? ik snap em niet? Tong uitsteken

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:32

Echwel schreef:
Citaat:
??????????????

Als je goed had gelezen, had je kunnen lezen dat ze de ellende van dit alles van de baas van de pony op de pony moest rijden om niet bang te worden.
Snappie? Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:34

MarEst schreef:
ja het is de shet in mijn profiel, en ik ben eerst heel vaak met de eigenaren geweest en ik kon al wel een beetje mennen hoor.. ik heb idd geen koetsierbewijs, maar als de eigenaar, of die meneer er bij in zit is ze heel braaf, maar wij wisten niet dat ze alleen braaf was als die meneer er bij in zit. Want wij menden dan en dan zat die meneer er gewoon voor de zekerheid bij in..
dus wij dachten nou dan vandaag maar zonder eigenaar er in, dat kan wel want ze is zo rustig, maar dus niet als ik er alleen in zit..

Oke, daar heb je wat van geleerd, gelukkig.

De reden dat ik hier zo fel op ben, komt omdat mijn vriendin haar pony 7 jaar geleden doodgereden, dankzij iemand die ook geen kaas had gegeten van mennen. Die trok ff lekker het hoofdstel alvast van het hoofd van het paard, terwijl het dier nog voor de wagen stond, pony was al druk, weg controle, pony met kar aan de haal, over de pony van mijn vriendin, kaak gebroken, weg pony... Zodoende ben ik vrij allergisch voor mensen die ff gaan mennen...

MarEst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 10:35

oja, Het maakte op dit moment gewoon niet uit of je ervaring hebt, want, de eigenaresse die heeft er ook es mee gement, heel lang geleden, gebeurde er bijna het zelfde. het ligt er gewoon aan of er een man in zit of niet, de vorige eigenaresse had wel veell ervaring en daar was ook zoiets meegbeurt, kom ik ook na afloop pas achter dat het ook bij die mensen was gebeurt. anders was ik natuurlijk nooit gaan mennen. die meneer heeft echt geen ervaring weet niet eens hoe die een hoofdstel vast moet maken, en die kan gewoon heel streng praten waardoor ze wel luisterd en dat hebben de eigenaresse en ik gewoon niet.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:36

t is zowiso niet verstandig om helemaal alleen te gaan mennen, en al helemaal niet als je onervaren bent... of zoals je zegt... wel een beetje kan mennen

MarEst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 10:37

Bitch schreef:
MarEst schreef:

Oke, daar heb je wat van geleerd, gelukkig.

De reden dat ik hier zo fel op ben, komt omdat mijn vriendin haar pony 7 jaar geleden doodgereden, dankzij iemand die ook geen kaas had gegeten van mennen. Die trok ff lekker het hoofdstel alvast van het hoofd van het paard, terwijl het dier nog voor de wagen stond, pony was al druk, weg controle, pony met kar aan de haal, over de pony van mijn vriendin, kaak gebroken, weg pony... Zodoende ben ik vrij allergisch voor mensen die ff gaan mennen...

oke, ik snap het! wat erg zeg wat je net zei... Verdrietig maar ik bedoel ik zou natuurlijk altijd wel op blijven letten en heb eerst ook heel lang grondwerk gedaan en dat ging dus ook heel goed dus dacht ik, dan kunnen wel even proberen, alleen stappen...

MarEst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 10:37

Buxy schreef:
t is zowiso niet verstandig om helemaal alleen te gaan mennen, en al helemaal niet als je onervaren bent... of zoals je zegt... wel een beetje kan mennen

nee, je hebt gelijk het is onverstandig en ik doe het ook niet weer Knipoog
Laatst bijgewerkt door MarEst op 20-07-06 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:38

MarEst schreef:
het ligt er gewoon aan of er een man in zit of niet,

Wat een kletskoek.

MarEst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 10:41

nee, serieus dat is gewoon waar, daar is iedereen het over eens, die 2 mannen kunnen haar allebei hartstikke goed aan, terwijl ze nog nooit gement hebben, alleen maar de toon in hun stem klinkt anders dan die van een vrouw, en daar luisterd zei naar. hun hebben de teugels ongelijk, of helemaal loshangen enzo, dus dat is gewoon echt waar, dat zeggen de eigenaren ook, en die kennen haar toch wel het beste

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:42

Dat ligt toch niet aan het feit dat ze man zijn Lachen gewoon dat ze overwicht hebben. Zoek een vrouw met overwicht en t lukt haar ook.
Overwicht zit niet in de zwaarte van je stem maar in je intonatie.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:43

Citaat:
hun hebben de teugels ongelijk, of helemaal loshangen enzo
Dat getuigd dus van echte menervaring.
Goed zo . Haha!

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:44

je kan zelf toch ook een boze stem op zetten of niet dan?
ook ik ben het er namelijk mee eens dat dat een onzin reden is..

MarEst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 10:44

Albertine_N schreef:
Dat ligt toch niet aan het feit dat ze man zijn Lachen gewoon dat ze overwicht hebben. Zoek een vrouw met overwicht en t lukt haar ook.
Overwicht zit niet in de zwaarte van je stem maar in je intonatie.

ja oke, daar heb je idd gelijk in, maar de meeste mannen hebben dat in hun stem zitten, en bij vrouwen sommige.. Knipoog maar je hebt wel gelijk

MarEst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 10:45

Buxy schreef:
je kan zelf toch ook een boze stem op zetten of niet dan?
ook ik ben het er namelijk mee eens dat dat een onzin reden is..

ja, maar wij kunnen niet diezelfde toon in onze stem krijgen, en naar mijn boze stem en die van de eigenaresse luisterd ze dus niet, dus blijkbaar kunnen wij dat dan niet Knipoog

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:46

en als je al met zo'n instelling gaat mennen ( ik heb geen mannen stem dus ik kan hem niet terug krijgen als ie gek doet)
kun je beter helemaal niet beginnen...

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:46

Nee hoor, mannen hebben het niet sneller dan vrouwen Knipoog Bij ons op stal was een kerel die alle paarden gek kreeg, waar alle dertienjarige meisjes alles mee konden.
Dus jij kan het ook....je moet het alleen nog leren, en ik betwijfel of de mensen waar je nu mee omgaat je dat kunnen bijbrengen.

MarEst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 10:48

Buxy@ ik dacht dat ik het kon, die stem, maar dat blijkt dus van niet Knipoog

Albertine_N @ Waarom twijfel jij daaraan? niet aanvallend bedoeld, maar gewoon even weten Knipoog

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:50

Omdat de eigenaresse het dus ook niet lukt. Mss de man die meehelpt wel?