het paard Kastano was in eigendom van Stal Quattro en Stal Fox-trot, waar ook ik in participeerde.
Kastano was een lieve, rustige hengst, die al in zijn tweede jaar vrij groot was. Hij had een mooie uitstraling en was donker van kleur.
Kastano was als tweejarige een erg goed paard, veelbelovend, maar kreeg een blessure na zijn eerste start, door ernstige hinder. Bijna 5 maanden heeft de trainer nodig gehad om hem weer in orde te krijgen.De koers die hij daarna liep was een prachtige prestatie. Hij liep als tweejarige zijn record van 1.17,4 over de kilometer. Maar helaas, het been bleef zwak. Na 8 maanden tobben is hij nog eenmaal uitgekomen in een koers, tijdens de Derbyweek in Berlijn, inmiddels als driejarige. Daar werd hij gereden door Thomas Panschow. Die dacht in het voorwerk dat hij een "ezel" voor de kar had, maar tijdens de koers moest hij zijn mening bijstellen. Kastano maakte een grote galoppade van start af, maar liet daarna enorm veel snelheid zien en werd nog derde. De rijder was na afloop lovend over het paard. Dit was zijn laatste start. Hierna is hij verkocht, waarschijnlijk dus aan degene waarvoor jij hem verzorgde.
Fijn om te horen dat hij na zijn carriere als koerspaard altijd goed is verzorgd. Ik vind het verschrikkelijk om te moeten aanhoren dat een paard dat ooit van ons is geweest vroegtijdig eindigt bij een slager.
Overigens,de voorzitter van de stal, Gerrit de Vries, heeft toen alles geregeld. Hij is helaas overleden, ik kan dus niet precies meer achter alle informatie komen, maar als ik een plakboek van kastano vind, zal ik er een paar foto's uit scannen.
Greg