Wie kent de draver kastano Lobell of Nobell??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BianC

Wie kent de draver kastano Lobell of Nobell??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 13:19

hallo,

Ik heb jarenlang een draver ruin verzorgd. Hij is ong. met zn 3e uit de koersen gehaald ivm een blessure. Hij heeft in munchen gelopen (duitsland) en op wolvega..de oude eigenaren zijn altijd op wolvega.... Ik wil graag meer over Kastano weten hoe hij was als veulen etc. en of er nog broers of zussne etc. hier in de buurt koersen. Hij heeft ook een zusje die Shyna Lobelle of Nobell heet..
Dus weet je iets, of ken je iemand die er iets over weet..Dan hoor ik het graag.

WendyBZ

Re: Wie kent de draver kastano Lobell of Nobell??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:51

Wanneer heeft ie gelopen? Ik heb even gezocht, maar ik kan echt niets vinden.

BianC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 17:49

Nou hij is geboren in '94 en heeft op een trainstal gestaan. Hij is nu 12 dus is al wel zown 9, 10 jaar geleden. Hij was heel erg snel, maar is door een blessure de baan af gehaald. Ik kan niet achterhalen opp welke stal ie heeft gestaan en ik kan de oude eigenaren ook niet vinden:(.. .

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:16

Ik denk dat je Kastano bedoelt. Zijn vader is Shogun Lobell. Hij heeft als laatste bij Tsjitse Smeding in training gestaan. Hij heeft als driejarige (1997) als laatste gekoerst en is een Duitser. Ik heb hem gevonden op de site van de Duitse drafbond, www.hvt.de, als je daar linksboven bij Trabersuche Kastano intypt, dan krijg je meer informatie over hem te weten. Ik kan helaas niet zien wat er daarna met hem is gebeurd, dus daar blijft het een beetje bij... Succes met meer informatie over hem zoeken!! Cool

_Karolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:07

Ik ken alleen een Parkridge Lobell (weet niet of dat ergens familie is), die staat bij schoonpa op stal Tong uitsteken

BianC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 13:51

Peetje--->> SUPER SUPER SUPER BEDANKT!!!!! Het is de Kastano die ik zoek! Als je op 1 of andere manier nog aan meer info over hem weet te komen, of bijv foto's van vroeger van hem op de baan... Dan hoor ik het heel graag. Ik heb hem jammer genoeg een jaar geleden weg moeten doen omdat ik door school geen genoeg tijd voor hem had. Ik heb altijd al graag meer over hem uit willen zoeken, maar er was nooit iemand die me verder kon helpen. Dus heel erg bedankt!!!

BianC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 13:52

Fenya--->> Het kan heel goed zijn dat dat familie van Kastano is. Kan je me er iets meer over vertellen? De ouders van dat paard of broers en zussen?? Bedankt voor je reactie!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:58

v. Shogun Lobell
u. Kurfee

Duits gefokt, eigenaar was Stal Fox-Trot.

Moeder Kurfee bracht ook
1987 Kaiserkrone
1988 Silvertops As
1989 Kaiserpracht
1990 King Voy
1992 King Montana
1995 Hilde Patriot
1996 Kurhilde
1997 Istis Hildefürstin

BianC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 14:21

WendyBZ--->> Dank U!:D Zo kom ik er wel!! Van iedereen een beetje info.. Btje bij btje kom ik wel meer te weten!:D Ken jij toevallig zijn toemalige trainer Tjitse Smeding? Ik wil erg graag fotos zien te krijgen van Kastano toen op de baan!!

BianC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 14:23

Leven Kurfee en Shogun Lobell nog? Zo ja, zijn ze in Nederland te vinden..?

BianC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 14:27

WendyBZ-->>Ik vraag wel erg veel!mag ik je vragen waar je die gegevens gevonden hebt? Kastano is van 1992. Stond zijn naam ook bij de nakomelingen van Kurfee?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:55

Mijn eigen archief Knipoog het stamboek.

Shogun Lobell is van 1986, hij werd in 1991 in Zweden goedgekeurd. Hij heeft in 2004 nog 8 Duits geregistreerde nakomelingen gebracht, ik kan van 2005 geen nakomelingen meer vinden, dus het kan best zijn dat hij inmiddels overleden is. Kurfee is van 1979.

Kastano is overigens van 1994,

BianC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 15:03

WendyBZ-->> Ik ben heel blij met deze info! Heb net Wim Huybers gebeld. Die zoekt in het fotoarchief of hij nog een foto van Kastano op de baan kan vinden. Waarschijnlijk zijn die niet meer te achterhalen omdat hij niet een overwinning had:(....

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 15:08

Tjitse Smeding zat altijd in Oudeschoot, hij is inmiddels verhuisd naar Frankrijk. Je zou eens op het nakoersen forum: http://www.12forum.nl/forum/?ID=193 kunnen vragen of ze hem kennen. Hij is nét een beetje voor mijn tijd Knipoog

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 18:02

Kurfee leeft inmiddels niet meer, als ik de Duitse drafsporsite moet geloven. Park Ridge Lobell is geen familie, Lobell is meer het visitekaartje van de fokker, zoals Z bij de Zangersheide paarden. Verder kan ik je helaas ook niet helpen...

BianC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 20:45

Kurfee is ook van 1979 dus zou wel vet weze als ze er nu nog was:Pdan was ze al een oude oma!

Gregg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:01

het paard Kastano was in eigendom van Stal Quattro en Stal Fox-trot, waar ook ik in participeerde.

Kastano was een lieve, rustige hengst, die al in zijn tweede jaar vrij groot was. Hij had een mooie uitstraling en was donker van kleur.
Kastano was als tweejarige een erg goed paard, veelbelovend, maar kreeg een blessure na zijn eerste start, door ernstige hinder. Bijna 5 maanden heeft de trainer nodig gehad om hem weer in orde te krijgen.De koers die hij daarna liep was een prachtige prestatie. Hij liep als tweejarige zijn record van 1.17,4 over de kilometer. Maar helaas, het been bleef zwak. Na 8 maanden tobben is hij nog eenmaal uitgekomen in een koers, tijdens de Derbyweek in Berlijn, inmiddels als driejarige. Daar werd hij gereden door Thomas Panschow. Die dacht in het voorwerk dat hij een "ezel" voor de kar had, maar tijdens de koers moest hij zijn mening bijstellen. Kastano maakte een grote galoppade van start af, maar liet daarna enorm veel snelheid zien en werd nog derde. De rijder was na afloop lovend over het paard. Dit was zijn laatste start. Hierna is hij verkocht, waarschijnlijk dus aan degene waarvoor jij hem verzorgde.

Fijn om te horen dat hij na zijn carriere als koerspaard altijd goed is verzorgd. Ik vind het verschrikkelijk om te moeten aanhoren dat een paard dat ooit van ons is geweest vroegtijdig eindigt bij een slager.

Overigens,de voorzitter van de stal, Gerrit de Vries, heeft toen alles geregeld. Hij is helaas overleden, ik kan dus niet precies meer achter alle informatie komen, maar als ik een plakboek van kastano vind, zal ik er een paar foto's uit scannen.

Greg

Gregg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:03

Overigens,

Kastano is vier keer op een koersbaan in actie gekomen, alle vier de keren in duitsland.

in Mönchengladbach liep hij een proef, daarna liep hij in Hamburg, Recklinghausen en Berlijn.

in München en Wolvega heeft hij nooit aan een koers deelgenomen.

BianC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 08:07

Greg-->> Wat ben ik superblij met de info die je me nu hebt gegeven! Ik ben al zo lang op zoek naar wat verdere info over hem van vroeger! Het is gewoon zo'n super paard!!! Ik heb hem helaas een jaartje geleden op moeten geven omdat ik geen tijd meer voor hem had met school enz. Hij is echter nog steeds bij dezelfde eigenaar en heeft nooit anders gehad dan een goed thuis! Hij is vanaf zijn 3e met super veel liefde door de eigenaar en mij verzorgt! Ik hoop echt zo erg dat jij nog ergens aan fotos kan komen en me mischien nog wel meer over hem kan vertellen! Het enigste wat ik altijd van hem wist was dat ie gekoerst had, in Duitsland en volgens horen ook in Nederland. En dat ie kapot is gereden tijdens de laatste koers. Dit betekend super veel voor me, dus echt vanuit mn hart bedankt dat je dit voor me hebt gedaan! Lachen