Op dit moment wordt mijn pony beleerd voor de wagen. Ik doe dit samen met een zeer ervaren iemand. Eigenlijk heb ik niks te klagen, ze heeft er nu 4x voorgestaan en het gaat super!!! Wegtrekken uit stilstand doet ze heel netjes rustig, stappen en draven gaat ook keurig, ze loopt lekker vlot door maar is prima terug te nemen en te sturen. Geen problemen dus, op het halthouden na...
5sec stilstaan kan nog. 10sec is te lang. Dan wil mevrouw naar voren. En dat mag dus niet. Dus wil ze naar achteren. En dat mag ook niet. En dan...gaat ze dus omhoog

We hebben vandaag een aantal keren geoefend, en het ging uiteindelijk in zoverre beter dat ze nu niet helemaal omhoog meer komt, maar meer een huppelsprong naar voren wil maken. Je kunt het relatief makkelijk opvangen, en dan is ze ook gewoon weer rustig (5 sec, daarna wil ze natuurlijk weer naar voren

Ik denk dat we wel op de goede weg zijn, door te oefenen, oefenen en nog eens te oefenen. Natuurlijk niet 20x in een minuut (dan irriteer je haar uiteraard mateloos!), maar gewoon stelselmatig. Verder lekker tegen haar aan praten, belonen als ze het goed doet, en ook niet meteen een minuut stil willen staan, maar bijv dus 10 seconden en dan weer vooruit stappen. En dat dus opbouwen

Mijn vraag aan jullie is nu: zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt en hoe hebben jullie dit aangepakt?