[AR] stugge kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Spetter

stugge kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 11:41

Ik heb een marathonrecreatiewagen gekocht bij van Dorpel in Vlachtwedde. Ik ben erg tevreden met de kar, maar vind de vering wel wat stug. Aangezien ik rugklachten heb is dit wel eens vervelend. Meestal met een bosrit merk ik dat met name de eerste 15 minuten, daarna ben ik blijkbaar er aan gewend. Ook in de bak voelt het niet altijd prettig. Nu vroeg ik een tijd terug aan van Dorpel of hij dat ook kon afstellen. Kon wel, maar dan moest er een bladveer uit. Voordeel, meer vering, nadeel, je kunt dan geen passagiers meer meenemen (dat doe ik nu wel, dus dat zou ik jammer vinden) en er was nog een nadeel, maar die ben ik vergeten.
Zou het mogelijk zijn om bijv. alleen veren onder het bokkussen te laten zetten of iets dergelijks? Wie heeft er tips? Een andere kar is geen optie, hahah

ZEJA

Re: stugge kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:45

Als ik dan jou was zou ik er een verend bokkussen er op zetten.Die vangt dan de meeste klappen op en heb je er minder last van.Maar ik denk alleen veren onder je eigen kussen zetten werkt niet.Een verend bokkussen moet je gewoon bij een wagenbouwer kunnen kopen.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 11:47

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:52

Die kleur moet je ook kunnen bestellen heb je de wagen bij een wagenbouwer gekocht.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:54

En ik denk dat het heel veel werk is als het lukt om er een veer onder te bouwen.Het kussen moet dan verhoogd worden.En je moet dan ook kunnen zorgen dat het kan blijven verschuiven als je het wil verstellen.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 11:57

Nee, volgens mij geen bouwer, maar een verkoper, importeur.
http://www.marathonwagen.com/ Wel maakt hij kapotte karren en doet ie onderhoudsbeurten.
Technisch zal het dus lastig worden? Jammer, maar wie weet vinden we ooit een oplossing.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:58

Je kunt ook bij andere wagenbouwers kijken en bellen.Mischien hebben die er nog eentje liggen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:48

Mijn bokkussen is niet geveerd in de zin van een veersysteem dat eronder zit. Dit wil ik ook niet omdat ik daar slechte ervaring mee heb. Maar mijn bokkussen heeft een soort boxspring-systeem in het kussen. Dit zit werkelijk perfect, geen last van extra gewicht of toestanden op de wagen en geen overdreven veer-effect zoals je met sommige geveerde bokkussen wel ziet. Het vangt de klappen en trillingen perfect op. Eigenlijk zit mijn bokkussen beter als m'n bankstel Haha!