[AR] Vandaag op wagenjacht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yuri

Vandaag op wagenjacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 09:39

Joepie, vandaag eindelijk weer op zoek naar een wagentje. Ben heel de week al aan het rond snuffelen, heb nu 2 leuke op het oog, maar wil vandaag toch nog eens goed kijken bij een dealer (ga naar Stadtwijck van Mr Aars)

Nu vroeg ik me af wat voor karretje jullie mij adviseren. Ik wil zelf graag weer gaan mennen met mijn Welsh A merrie. In eerste instantie wilde ik alleen een vierwieler, maar daar ben ik op terug gekomen. Om in de bak te rijden is een 2 wieler vaak fijner vind ik zelf (zeker in een kleine bak)

Mijn doel met de kar is dat hij geschikt moet zijn om met 2 personen een rondje te gaan rijden, eventueel geschikt om een bosritje en een bakritje te doen.
de prijs heeft echt een max van 600-700 euro. WAt zouden jullie dan aanraden? Ik twijfel heel erg tussen de sulky van Ineke van Terlouw (die van 300 euro), alleen is mijn merrie 1.15 weet niet of dit echt mooi gaat passen zonder dat je er te laag achter zit.

Een andere optie is een vierwieler die ik op het oog heb, nadeel daarvan is dat hij wat zwaarder is en meer opbergruimte vraagt. (+ -600 euro en geremd)

De laatste optie is een sulky van meneer Aars.

Nu is mijn vraag: welke is het best geschikt voor mijn doelen?
Het karretje moet ook een beetje steviger ritje kunnen hebben (voorbeeld Eper Vierdaagse, wat ruiterpaadjes en af en toe een licht heuveltje.
makkelijk op te ruimen en alleen te bedienen
niet te zwaar.
geschikt voor 2 personen (volwassen)

Ik vind het echt heel lastig. Voor mijn fjord heb ik een recreatiemarathonwagen maar nog zo'n joekel kan ik eigenlijk niet kwijt Tong uitsteken

Echwel

Re: Vandaag op wagenjacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:48

Hier zijn al heel veel topics over geweest. zoek het anders even op.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 16:29

de zoekfunctie werkt alleen niet, dus dat gaat lastig Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:56

Die sulky's van Ineke Terlouw zijn super, maar niet voor zo'n grote pony. Ik vind hem(met het grote lamoen) voor mijn pony's(100 tot 107) ook net wat te laag voor het mooie. Ik kijk liever op mijn pony ipv er tegen aan.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:57

Lien ik zou zeker als je hem ook voor epe wilt gebruiken een 4 wieler nemen. Dat zit voor jezelf confortabeler en dan hoeft die kleine niet het gewicht van 2 mensen en een kar te dragen ipv te trekken. Een 2wieler is wat dat betreft toch onhandiger op lange afstanden en in ongelijk terrein.
Succes met je keuze.. kijk btw ook een bij de lemerij.nl daar hebben ze ook heel veel, ook 2e hands ponywagentjes.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:17

Ik zit bij de club die de epe paardenvierdaagse regelt en ik kan je ook advieseren om dat een 4 wieler te nemen
net wat vippie zegt ze kunen het beter treken dan draagen en een 2 wieler hangs ( vindt ik ) veel op de schoft

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 20:53

maar is dat ook zo erg met die sulky's van aarts? lijken mij door het gewicht juist beter dan een goedkopere vierwieler. Dit omdat ze lichtere wielen hebben en veel lichter zijn. Ik heb besloten de sulky van ineke niet te doen nu ik bij aars geweest ben, omdat ik hem toch te klein vind voor mijn welsh merrie.

ik twijfel nu tussen een vierwielige wagen en de tweewieler van aars...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:18

Een goede tweewieler is super in balans te krijgen dmv. afstellen. Maar bij heuvels en hobbelig terrein blijft je pony van een tweewieler meer last hebben.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 21:20

okey... maar de vierdaagse is eens per jaar, de kar moet ook geschikt zijn voor recreatief gebruik in een bak of weiland, gezien de grote daarvan is een 2 wieler handiger.. maar de kar die vierwielig is die ik op het oog heb is wel weer geremd. het is echt heel moielijk :S:S

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:27

Sowieso is een vierwieler wat lekkerder om lange ritten te maken, het comfort is hoger. Zeker in een bak/weiland zal je dit ook merken denk ik.

Vierwieler neemt inderdaad wel meer ruimte in beslag...

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 21:32

ja ik vind het echt onwijs moeilijk. Ben verliefd op die 2 wieler, mede omdat zij altijd voor 2 wieler gelopen heeft en ik voor de fjord al vierwieler gratis heb staan op stal, die mensen zien me aankomen met nog een vierwieler Tong uitsteken in een bak en met verzorgster is 2 wieler veel handzamer. maar voor Epe en tourtochten is de vierwieler beter...

MMMMM ik liog vanacht wakker denk ik Tong uitsteken

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:34

is een kar zo als ik heb ( kijk profiel ) niet iets
kun je de vierdaagse mee rijden en je kunt er mee in de bak en er kunnen 2 mensen op

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 22:37

hee l mooi ding, ben al voor enkele wezen kijken maar in mijn prijsklasse ben ik nog geen erg leuke tegen gekomen (die ook nog eens in de buurt zijn ivm ophalen)

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:40

ik heb je een pm gestuurt

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 22:50

pm terug Knipoog