Nu vroeg ik me af wat voor karretje jullie mij adviseren. Ik wil zelf graag weer gaan mennen met mijn Welsh A merrie. In eerste instantie wilde ik alleen een vierwieler, maar daar ben ik op terug gekomen. Om in de bak te rijden is een 2 wieler vaak fijner vind ik zelf (zeker in een kleine bak)
Mijn doel met de kar is dat hij geschikt moet zijn om met 2 personen een rondje te gaan rijden, eventueel geschikt om een bosritje en een bakritje te doen.
de prijs heeft echt een max van 600-700 euro. WAt zouden jullie dan aanraden? Ik twijfel heel erg tussen de sulky van Ineke van Terlouw (die van 300 euro), alleen is mijn merrie 1.15 weet niet of dit echt mooi gaat passen zonder dat je er te laag achter zit.
Een andere optie is een vierwieler die ik op het oog heb, nadeel daarvan is dat hij wat zwaarder is en meer opbergruimte vraagt. (+ -600 euro en geremd)
De laatste optie is een sulky van meneer Aars.
Nu is mijn vraag: welke is het best geschikt voor mijn doelen?
Het karretje moet ook een beetje steviger ritje kunnen hebben (voorbeeld Eper Vierdaagse, wat ruiterpaadjes en af en toe een licht heuveltje.
makkelijk op te ruimen en alleen te bedienen
niet te zwaar.
geschikt voor 2 personen (volwassen)
Ik vind het echt heel lastig. Voor mijn fjord heb ik een recreatiemarathonwagen maar nog zo'n joekel kan ik eigenlijk niet kwijt