Ik heb niet een echt goed tuigje, eentje geleend van een buurman. De tuigen die ik zelf heb zij te groot (Fell en Fries). Helaas is het een tuig waar niet een goed hoofdstel bij is, dus heb ik bij gebrek aan beter het gewone engelse hoofdstel met gebroekn trens moeten gebruiken. Maar bij ons thuis in de bak durf ik dat wel aan.
Ze is onder zadel wel een beetje gewend, dus in elk geval een handzame pony. (eigenwijze shet,dat wel...

Ik heb haar eerst het tuigeje omgedaan en ben achter haar gaan lopen door de bak. Ze snapte eerst niet dat ik niet ging longeren, maar met wat zweepgebruik had ze snel de bedoeling door.
Toen had mijn (v)echtgenoot een zweng klaar (snel even wat in elkaar gelast,wat een lieverd he) en hebben we nog even een plankje aande zweng achter de pony gehangen. Het ging PERFECT!!
Helaas voor mij moet ik erachter lopen, ze kan mij niet trekken in het mulle zand.....dus zijn we nu beide moe, maar voldaan!!!
Wat een perfecte pony!!
Een buurjongen heeft een klein melkbussenkarretje, dat ga ik zeer binnenkort lenen en dan gaan we verder!!!!!!!!
Ik ben erg blij!

Helaas heb ik geen digi-camera, maar misschien wil Honeybee tzt eens een foto maken en op Bokt plaatsen.....

Dus Buitenzorg, je hebt er een concullega bij