Zowel met rijden als naast de fiets. Stappen merk je niet zoveel van. Maar draven wel.
Draaf ik aan op de straat dan wil ze op zich wel graag draven (is immers een loperig diertje

Vergeleken met het gemiddelde paardje zouden de meeste mensen er niks aan zien.
Maar ik weet dat het een fruitig diertje is dus valt het echt op dat ze wat moeizamer loopt dan normaal voor haar is.
Ook is het heel duidelijk gewoon onderweg , als we een stuk draven dan is het afwisselend in de berm en op de straat. Zodra het eerste voetje de berm raakt gaat ze direct een stuk sneller en ruimer lopen , frisse blije kop erop , helemaal in haar nopjes en lekker blij vooruit kijkend. Gaat de berm over in asfalt dan gaat ze direct een versnelling lager en vlakker lopen , stijver en wat norser. Ze zit dan net iets onder een fijn tempo , terwijl ze in de berm net iets daarboven zit

Ik vind het vervelend dat het diertje blijkbaar ongemak heeft

Aan de ene kant is het wel prettig met dat heethoofd hoor , als ze wat te heet wordt hoef ik niet te plukken en doen , maar stuur haar gewoon op de harde weg en ze komt zelf terug in tempo

Maar het is natuurlijk niet goed. Met hoefschoenen merk ik minder verschil in haar lopen tussen hard en zacht.
Maarja daaruit kun je nog weinig conclusies trekken... kan zijn dat haar voeten gevoelig zijn en door de schoenen beschermd worden , en ze daarom minder gevoelig loopt.
Maar kan net zo goed zijn dat ze ergens pijn in haar gewrichten heeft ofzo , en dat de schoenen schokdempen....
Altijd met schoenen rijden vind ik ook geen echte oplossing , ze moet toch gewoon lekker kunnen lopen op asvalt

Wat zouden jullie doen in deze situatie ?