welke soort draver

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sundayke

welke soort draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 16:23

Ik heb een draver zonder papieren. Hij heeft alleen een vriesbrandnummer in zijn nek(zo'n wit nummer). Het is alleen niet echt goed leesbaar.
welke landen met dravers doen dit? zou wel graag zen afstamming te weten willen komen.

Hij is nu pas volgroeid en moet er nog 7 worden, gechipt is hij nog niet maar ga dat nog laten doen dit jaar.

WendyBZ

Re: welke soort draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 17:05

Amerika en Zweden onder andere. Als je het nummer hebt kan ik wel even voor je gaan zoeken (zag je bericht ook al bij Fokkerij en Afstamming staan, maar kon gisteren geen berichten plaatsen Knipoog )

Heb je hem al wel laten controleren op een chip? Kannatuurlijk best zijn dat hij er al wel een heeft.

sundayke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 22:41

kan alleen maar de 2 1ste cijfers lezen en bij mij weten zijn dat precies een 6 en een 5
is niet echt goed gelukt het vriesmerk.

als hij een chip moest hebben, dan zie je dat toch?? of niet. Op de manege bij ons staat een fries en daar voel je het dat hij gechipt is heeft vanboven in zijn nek een bobbel

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:37

Als je paard goed gechipt is zie en voel je het totaal niet. Gewoon even aan de dierenarts vragen om met zo een uitlezer langs zijn hals te gaan.

Volgens mij moet het eerste cijfer een letter zijn. Dat is de landcode (dacht ik).

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:08

ook al in je andere berichtje gepost, maar als je het nummer sprecies wil lezen, moet je het even scheren en dan kan je meteen zien uit welk land hij komt. Ik denk dat als ie pas 7 is, dat ie wel gechipt is

sundayke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 10:14

dat is het probleem je kan die nummers niet goed lezen. zijn echt heel onduidelijk

dat van dat chippen ga ik eens vragen aan men veearts