[AR] strengen met 2 'gespen'?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vickelientje

strengen met 2 'gespen'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 16:14

Ik ben bezig met bestellen van een nieuw tuig. Nu kan ik het helemaal krijgen zoals ik zou willen, maar ik weet niet of het goed is. Het gaat om het volgende;
een borsttuig met losse strengen (gesp 1) dus niet doorlopend, en dan aan het eind, net voor de strop, een quick release 'ding' Bloos even het woord kwijt (gesp 2).
Worden de strengen hier erg veel zwakker van en wordt het vaker op die manier gedaan? Of heeft mss iemand hier het op deze manier?
Anders ga ik wrs voor het borsttuig met doorlopende strengen, omdat ik wel graag zo'n veiligheidssluiting eraan wil.
ik doe zo moeilijk omdat dit laatste wrs duurder gaat worden, maar als het beter en veiliger is, dan heb ik het er wel voor over Bloos

Ibalia

Re: strengen met 2 'gespen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:22

Ik weet dat Mjet ook van die release dingen heeft en daar erg over te spreken is. Volgens mij met "vaste" strengen.
Pb haar anders even

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:47

Ik heb idd doorlopende strengen om 2 redenen.
1. Volgens Cor (tuigenmaker) is dit een sterkere constructie voor een borsttuig.
2. Ik heb een tuig met gespen op de borst gehad en die gespen zaten dan vlak voor de singel. Dit vond ik altijd zo propperig voor bij de pony. Misschien valt het wel mee op jou paardje, maar dat was voor mij wel een reden om ook voor doorlopende strengen te kiezen.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 18:04

Dank jullie wel!
Probleem is opgelost. Ik werd net gebeld, dat ze verkeerd gerekend had, dus borst met doorlopende strengen is net zo duur als met losse.
Dan ga ik dus voor die doorlopende met die mooie gespen van Manie Haha! Zo leer je nog es wat via bokt!