niet meteen zo fel reageren mensen, ik vroeg me alleen maar af of meer mensen hier ooit van hadden gehoord, schijnbaar dus niet.
Mijn pony is al een tijdje onregelmatig en ik bedacht me ineens dat een kennis ooit een shet had gehad die ze pas voor de wagen had, die liep toen ook onregelmatig en er is toen een fysio bij geweest en die stelde dat het in de heupen zat, of in ieder geval in de spieren rond de heupen. Hoe het precies zat weet ik niet meer en heb die kennis al proberen te bereiken maar lukte nog niet, in tussentijd dacht ik misschien andere mensen van bokt die er iets over weten, even proberen.....
too Manie:
Het gaat om de pony die ik bij Martien van Veen heb gekocht ongeveer een half jaar geleden, jou dochter ( Ardo_iggy, ben even dr echte naam kwijt) die weet wel over welke pony ik heb.
We hebben haar zelf beleerd en dat ging erg goed. We hebben vrijwel alleen dubbelspan met haar gereden, heeeel veel rechtdoor langs het kanaal over het zand (niet zwaar zand, maar harder). De wagen waar ze voor staan is de wagen die in mijn profiel staat, ik weet zo niet meer hoe zwaar hij precies was maar ik dacht iets van 125 kilo (weet echt niet zeker hoor) maar in ieder geval onder de 200!!
De smid dacht dat het ergens in de spieren zat, en de veeart dat het in haar hoef zat... Ik persoonlijk denk ook in de spieren, de pony had niet hele goede gangen toen ze bij ons kwam en ze heeft veel spieropbouw gehad sinds ze voor de wagen stond, haar gangen zijn ook veranderd. Misschien toch te snel gegaan allemaal ( maar lijkt me stug zoveel en zwaar hebben we niet gereden, juist heel rustig opgebouwd...) of toch de belasting op haar spieren of iets dergelijks.
Ik zat er idd ook al over te denken om fysio te laten komen, tel nr ligt al klaar. Hellaas is het zo dat de pony voornamelijk van mijn groom/weigenoot is en hij vind het allemaal niet zo'n haast hebben. Oude eigenwijze man, dus niet altijd makkelijk om dat soort dingen duidelijk te maken enzo...
Maar goed, zal het eens bespreken en ik ben er ook van overtuigd dat een fysio het beste is.