[AR] Met dit weer een huifkartocht maken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Met dit weer een huifkartocht maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:13

Ik vertrok vanmiddag met de auto en in mijn spiegel zag ik een huifkar aankomen, in draf. Ruim 1.5 uur later kwam ik thuis en tot mijn verbazing zag ik diezelfde huifkar uit het bos komen. Een Tinker ervoor met een deken op (geen vliegendeken!) en in de huifkar ongeveer 10-15 mensen. De Tinker was drijfnat natuurlijk en ik heb gevraagd of ik een emmer water moest pakken om haar te laten drinken. Dat hoefde niet omdat ze toch onderweg naar huis waren.

Aangezien ik heel weinig weet van aangespannen rijden vraag ik mij af hoe zwaar een rit van, minstens, twee uur is in deze hitte. Deels over de weg, deels door het bos.
Persoonlijk zou ik het niet in mijn hoofd halen om zoiets te doen en zou ik de rit afzeggen of verschuiven naar een minder warm tijdstip. Of is het toch minder zwaar dan ik denk?

A10

Re: Met dit weer een huifkartocht maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:29

Nou wat een sukkels, beest had bevangen kunnen raken van de warmte. Ga zelf eens rennen met dit weer. Zelf wacht ik tot een uur of negen, dan is het weer lekker.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:45

Soms is het even niet anders. Grote kans dat het ook gewoon werk was voor deze mensen. Als het erg heet is heeft en ik heb om 2 uur wedstrijd heeft mijn pony ook gewoon pech hoor. Daarna kan hij weer uitrusten en afkoelen.

Als het erg heet is moet ik ook gewoon werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:04

De kans is groot dat het idd werk is maar dan nog vraag ik mij af of de rit niet verschoven had kunnen worden. Het lijkt mij voor de klanten ook niet erg prettig om twee uur in een huifkar te zitten als het 33°C is.
En een emmer water om het paard even wat te laten drinken... dat duurt hooguit tien minuten. Gun het paard dàt dan iig, als het toch moet werken.

Ondertussen heb ik een kennis opgebeld die ook huifkartochten deed en hij vertelde mij dat hij niet zou zijn vertrokken met dit weer. Hij heeft in het verleden meerdere keren een tocht geweigerd of verzet wegens te warm weer.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:27

Sjonniej schreef:
Soms is het even niet anders. Grote kans dat het ook gewoon werk was voor deze mensen. Als het erg heet is heeft en ik heb om 2 uur wedstrijd heeft mijn pony ook gewoon pech hoor. Daarna kan hij weer uitrusten en afkoelen.

Als het heet is heb ik pech en niet mijn pony, want dan kan ik minder hard gaan Lachen Het is vreselijk o0ngezond en zelfs gevaarlijk met dit weer hoge inspaningen te doen, of je nu getraind bent of niet. Dit geldt denk ik ook voor paarden.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:57

ik ga met deze hitte niet rijden. en zeker niet midden op de middag. eerder 's avonds of 's morgens. maar niet op het warmste van de dag. want dat vind ik zelf ook niet fijn. laat staan voor m'n pony.

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:38

Zelf zou ik ook niet gaan rijden met mn hafjes met erg warm weer, maar er zijn altijd mensen die er anders over denken. Er zijn mensen die er hun brood mee moeten verdienen en dan ga je er toch anders over denken.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:40

Inderdaad zou ook s ochtends of savonds gaan maar niet op het heetst van de dag nee.

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:09

Ik ga zo meteen ook gewoon mennen met dit weer hoor.
Gewoon even wachten na 4 uur en je kan weer Lachen

Myrte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:50

zelf zou ik het niet doen!
maar dit is werk. het kan dagen zulk weer zijn! dan verdienen deze mensen dus geen geld als ze de tochten niet door laten gaan.
ze zullen er heus wel rekening mee houden en vrij veel in de schaduwstappen draf doen ze vak toch niet met een huifkar!

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 00:22

Ik ben net terug van de veluwe, het was harstikke warm.
Maar wij hebben ook gewoon de hele dag gereden, wel tuurlijk met pauzes tussendoor maar in het bos was het helemaal niet zo heet.
Wij hebben gewoon met truien aan gezeten de hele dag, Pas toen we een stukje op de hei kwamen, merkte we hoe warm het was.

Dus ik denk dat het best wel te doen is, en misschien had het paard ook onderweg gedronken.
Mijn pony wilde ook pas na dik 20 km gereden te hebben wat drinken!