1e les bitloos en boomloos achter de rug!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Riëtte

1e les bitloos en boomloos achter de rug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 15:38

Aanvankelijk was mijn lesgeefmiep erg sceptisch. Van boomloos had ze wel eens gehoord, maar bitloos kende ze niet. Maar ach, als je paard goed aan het been was dan moest het geen probleem zijn. Verder had ze me nog nooit zien rijden, dus wist ze ook niet wat ze moest verwachten. Ze verwachte blijkbaar niet zo veel Bloos , aangezien ik had verteld dat ik momenteel niet zo veel reed en nog minder in de bak...
Eerst kwam ze kennismaken met mijn paard en het tuig eens goed bekijken.
Afbeelding

Vervolgens moesten we voor ons zelf losrijden (we waren met zijn 3en). Ik heb veel voltes en gebroken lijnen gereden. Ik kreeg vrij snel te horen dat Des iets vlotter mocht stappen en iets meer stelling mocht hebben in de volte. Nog is dat stelling vragen nog even aftasten (ik heb nog maar een keer of 6 bitloos gereden, en hoeveel moet je vragen/nemen), maar ik heb goede hoop dat dat beter gaat worden Tong uitsteken
Daarna in draf, ging ook goed. Iets meer tempo, maar na een tijdje kreeg ik Des er ook beter bij. Ze begin netjes na tegen en de lesgeefmiep gaf een complimentje: het viel haar erg mee dat het paard zo liep.
Afbeelding

Later moesten we ook nog galopperen, en ook dat ging netjes, op de volte geen probleem (viel haar ook alweer mee, maar ja, als je dat thuis regelmatig oefent....), en ook achterwaarts ging netjes. Ik kreeg wel de tip om iets andere hulpen te gebruiken voor het achterwaarts gaan en dat scheelde enorm. Normaal gaat ze wel terug, maar heb ik het idee dat het wat rommelig is. Mbv haar hulpen ging een en ander veel rustiger!

Afbeelding

Voor mijn idee was het een vrij rustige les. Ik heb wel een aantal dingen meegekregen om te oefenen, en dat ben ik zeker van plan! Verder was het gister knap warm om te rijden. In no-time liep het zweet mij en Des in straaltjes af. Dat vin ik nog steeds een nadeel van een wollen pad! Verdrietig

Voor de rest was het een toppie les, en heb ik weer iemand kennis laten maken met het bitloos rijden! Pling en haar sceptisch-heid (bestaat dit woord?) voor een deel kunnen wegnemen Tong uitsteken

NB: voor degenen die weten dat Des zich moeilijk door mij laat vangen: ik had haar nu in 1x te pakken! Haha! (ga ik potverdikke ruim een half uur eerder weg omdat ik wel eens een poos achter haar aan zou moeten kunnen vangen... Cool )

Blue9

Re: 1e les bitloos en boomloos achter de rug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:44

Leuk!! Leesgeefmiep Haha! Leuke naam Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:22

Wat goed OK dan!
En zo zie je maar, waar zijn bitten nog voor nodig Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:50

Misschien krijg je iets terug voor je besluit om bitloos en boomloos te gaan : jij doet iets voor Des , en als dank krijg je terug dat ze ze zich makkelijker laat pakken Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:50

Riëtte, wat leuk!!

Zou je mee willen doen met de betreffende bitloze dressuurwedstrijd?
En zou je lesgeefmiep die dag misschien ook iets willen doen?
Heb je nog een paar leuke foto's voor het goede doel? Knipoog

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 19:59

@Jovarna, als de wedstrijd in de buurt is zie ik het nog wel zitten. Is al een lokatie bekend? (en een datum?) Een eenvoudig Bproefje kan ik mezelf wel door worstelen denk ik....

Ik wil Marc binnenkort even meehebben om foto's te maken. En dan met onze nieuwe camera, en dan zelf ook even een "fatsoenlijk" shirtje aan. De fotó's hierboven mag je gerust gebruiken, maar vind ik persoonlijk niet echt super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:59

@Riëtte: Locatie en datum zijn nog niet bekend (zie hèt topic).

Je kunt me per PB laten weten wat je woonplaats is en wat de maximale reisafstand mag zijn van je woonplaats naar de locatie van deze bitloze dressuurdag (en als de afstand binnen deze aantal km's is, of we er dan ook op kunnen rekenen dat je komt).

We vragen ook aan iedereen om mee te helpen lobbyen! Pling
Dus vraag allemaal rond in je naaste omgeving wie er ook mee wil doen (aan de dressuurwedstrijd en/of aan een clinic of workshop bitloos rijden).
En mail deze link: http://www.axci.nl/?ln=ned&id=54 naar zo veel mogelijk mensen! Pling Pling

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 23:04

Die link had ik al rondgestuurd!
Ik heb van de week ook al (een pging gedaan) ingevuld...

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:10

leuk!! idd dat ze nog nooit van bitloos hat gehoord???:) Lachen:0 goede lesgeefster Bloos

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 22:31

reden de andere ook bitloos en boomloos? ziet er goed uit hoor Knipoog

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 08:54

Nee, de anderen reden gewoon met boom en bit. Ik ben, voor zover ik weet, de enige die bit- en boomloos rijdt (hoewel in de buurt iemand een testBarefoot heeft geprobeert (wat goed is bevallen))