Eerst kwam ze kennismaken met mijn paard en het tuig eens goed bekijken.
Vervolgens moesten we voor ons zelf losrijden (we waren met zijn 3en). Ik heb veel voltes en gebroken lijnen gereden. Ik kreeg vrij snel te horen dat Des iets vlotter mocht stappen en iets meer stelling mocht hebben in de volte. Nog is dat stelling vragen nog even aftasten (ik heb nog maar een keer of 6 bitloos gereden, en hoeveel moet je vragen/nemen), maar ik heb goede hoop dat dat beter gaat worden

Daarna in draf, ging ook goed. Iets meer tempo, maar na een tijdje kreeg ik Des er ook beter bij. Ze begin netjes na tegen en de lesgeefmiep gaf een complimentje: het viel haar erg mee dat het paard zo liep.
Later moesten we ook nog galopperen, en ook dat ging netjes, op de volte geen probleem (viel haar ook alweer mee, maar ja, als je dat thuis regelmatig oefent....), en ook achterwaarts ging netjes. Ik kreeg wel de tip om iets andere hulpen te gebruiken voor het achterwaarts gaan en dat scheelde enorm. Normaal gaat ze wel terug, maar heb ik het idee dat het wat rommelig is. Mbv haar hulpen ging een en ander veel rustiger!
Voor mijn idee was het een vrij rustige les. Ik heb wel een aantal dingen meegekregen om te oefenen, en dat ben ik zeker van plan! Verder was het gister knap warm om te rijden. In no-time liep het zweet mij en Des in straaltjes af. Dat vin ik nog steeds een nadeel van een wollen pad!

Voor de rest was het een toppie les, en heb ik weer iemand kennis laten maken met het bitloos rijden!

NB: voor degenen die weten dat Des zich moeilijk door mij laat vangen: ik had haar nu in 1x te pakken!