Eerste clickertrainig zit er op!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gillian

Eerste clickertrainig zit er op!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 20:55

Nou, vanmiddag heb ik bij de dierenwinkel zo'n clickertje gekocht.
Vanavond dus naar stal gegaan, gewapend met clicker, emmer snoepjes en paard in de paddock gezet.
Eerst maar eens voordoen hoe die clicker werkt, dat begreep ie vrij snel Tong uitsteken
Toen op commando voetje opgetild, ging ook prima, maar dat vind ie al vrij snel saai worden.
Dus de volgende oefening: mijn hand aanraken-targetten Knipoog , nou, dat vond ie geweldig!!
Vanaf de eerste keer snapte ie het al Pling
Dit alles duurde denk ik zo'n 15 minuutjes, waarvan de helft dus de kennismaking met de clicker!!
Ik vond het wel genoeg voor de eerste keer, maar Oeds vond het zo leuk dat ie aan de gang bleef.
Omdat ik dus geen commando gaf, heeft ie natuurlijk geen beloning gekregen.
Ik hoop dat ie het leuk blijft vinden!!
Volgende keer snij ik wel een paar appels in stukjes, al die snoepjes zijn ook niet zo gezond Vork heb ik dadelijk een moddervet paard haha!!

Kun je nagaan dat ie een paar jaar geleden zo ongeïntresseerd deed als ik zoiets met hem deed Haha!
Toen deed ik het niet met zo'n clicker, maar gewoon met beloning, totaal niet intressant hoor Slapen
Nu snapt ie al 3 dingen in een kwartiertje tijd én hij vind het leuk!!
Ik ga dit eerst verder uitwerken voordat ik ergens anders aan begin, anders raakt ie de kluts kwijt Knipoog

S_Lovee_B

Re: Eerste clickertrainig zit er op!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:25

Leukk..Haha!

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:28

leuk om te horen,want ik wil ook met deze training gaan beginnen.Mijn paard moet het vertrouwen terugkrijgen.Hij is vroeger veel te vroeg doorgereden naar de z en heeft toen ook veel te veel slaag gehad.Nu heb ik hem 6 weken en ik heb er al echt een band mee maar wil dit verder gaan uitbreiden.Ik blijf alles over deze training wel met interesse volgen

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:32

Leuk! Grappig hoe zon clickertje uitwerkt Ja

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 00:43

Heel erg leuk,, zoo zie je maar dat alles heel snel kan gaan..

Groetjes prissey

Diannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:57

Met clickertraining moet je stoppen als hij het 1x goed heeft gedaan... zo blijft hij het leuk vinden om de oefening te doen Sigaar